ترامپ: در قرعه کشی گرین کارت «بهترین مردم» به امریکا نمی آیند

© REUTERS / Kevin Lamarqueترامپ: در قرعه کشی گرین کارت «بهترین مردم» به امریکا نمی آیند
ترامپ: در قرعه کشی گرین کارت «بهترین مردم» به امریکا نمی آیند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور امریکا بر این باور است، که در برنامه «گرین کارت» که برای حق ویزه و اقامت دایم ایالات متحده است، «بهترین افراد» به آن کشور نمی آیند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا در گفت و گو با روزنامه Fox News گفت:- "اگر نگاهی به سیستم قرعه کشی و کسانی که در نتیجه این قرعه کشی به کشور ما می آیند، بیاندازیم، می دانیم که «بهترین ها» را انتخاب نمی کند".

پیش از این دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا گفته بود، که باید از شر «مهاجرت زنجیره ای» که در آن مهاجران می توانند با خود خانواده خود را بیارند، خلاص شویم.

وی همچنین از برنامه ویزای گوناگون که در این برنامه مهاجران می توانند گرین کارت و اقامت دایم ایالات متحده را بدست بیاورند، انتقاد کرد.

Президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان
انتقاد ترامپ از برنامه قرعه کشی "لاتری گرین کارت" + عکس

گرین کارت چیست؟

گرین کارت ویزای اقامت دایم در امریکاست. دارنده گرین کارت مانند هر شهروند امریکایی میتواند آزادانه در این کشور زندگی، کار و تحصیل کند. یک فرد افغانستانی پس از دریافت گرین کارت میتواند زیر شرایط افراد دارای اقامت، بدون هیچ مشکلی به افغانستان سفر کند و با همان کارت به امریکا بازگردد. و بدون ویزا به امریکا رفت و آمد کند.

هرسال برنامه ی قرعه کشی لاتری گرین کارت امریکا توسط دولت امریکا و اداره ی مهاجرت امریکا برگزار می شود و تمام افراد زیر شرایط میتوانند در این برنامه شرکت کنند.

لاتری چیست؟

دولت امریکا هر ساله از طریق قرعه کشی به 55000 نفر از سرتاسر جهان گرین کارت اعطا میکند. هر ساله لیستی از کشورهایی که شهروندانشان مجاز به شرکت در لاتری هستند از سوی اداره مهاجرت امریکا اعلام میشوند. کشور افغانستان نیز تا به امسال جزو کشورهای مجاز بوده است. معیار اینکه شهروندان چه کشورهایی میتوانند در لاتری شرکت کنند و چه کشورهایی نمیتوانند، بستگی به تعداد مهاجران آن کشور در ایالات متحده دارد. تعداد بسیار زیادی از شهروندان کشورها هر ساله از طرق دیگر به امریکا مهاجرت میکنند. به واقع لاتری فرصتی برای کشورهایی است که هر ساله مهاجر کمتری به این کشور گسیل میدارند، تا از این طریق بتوانند موازنه ای بین نژاد و جمعیت مهاجران بوجود آورند. به همین دلیل این برنامه Diversity Visa Lottery (قرعه کشی ویزای گونه گونی) نام گرفته است.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала