حکم بازداشت فرمانده حزب اسلامی صادر شد

© Depositphotos.com / JanPietruszkaحکم بازداشت فرمانده حزب اسلامی صادر شد
حکم بازداشت فرمانده حزب اسلامی صادر شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دادستانی استیناف ولایت تخار حکم بازداشت بشیر قانت، یکی از فرماندهان پیشین حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمیتار در ولسوالی چاه‌آب این ولایت را صادر کرد.

Место взрыва в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان
حملات راکتی حزب اسلامی به ولسوالی چاه ‌آب تخار
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، در مکتوب شماره «1008/1361» بخش «تحقیق عمومی جرایم» این دادستانی که روز دوشنبه (۸ عقرب) سال روان به فرماندهی پولیس تخار ارسال شده آمده است «اسامی بشیر قانت یکی از فرمانده‌هان جهادی ولسوالی چاه‌آب و سرگروپ موصوف غلام‌حسین ولد شیرعلی، ملا ولد شیخ‌الاسلام، باشنده‌گان ولسوالی چاه‌آب و دیگر افراد و اشخاص که در قضیۀ قتل، مجروحیت، اهانت به اماکن و مقدسات و تجاوز علیه خدمات عامه دخیل بوده‌اند (را) هر چه عاجل کشف، شناسایی، گرفتار، و تحت‏الحفظ به این اداره معرفی و اعزام بدارید».

حکم بازداشت این افراد به اتهام قتل مردی به نام «نذرالله» به تاریخ 18 سنبله و یورش افراد بشیر قانت به مسجد «دارالعلوم» شهر چاه‌آب به هدف کشتن محفوظ‌الله، امام مسجد مذکور به تاریخ 20 سنبله سال روان صادر شده است.

در مکتوب آمده است که افراد بشیر قانت هرچند به دلیل مداخلۀ مردم محل، موفق به کشتن محفوظ‌الله نشدند، اما در حملۀ «افراد مسلح بشیر قانت» به مسجد «دارالعلوم» سه تن از باشنده‌گان محل کشته و 29 تن دیگرشان زخم برداشتند.

با این حال سیدجهانگیر کرامت‌، آمر امنیت فرماندهی پولیس ولایت تخار در واکنش به حکم بازداشت بشیر قانت و افرادش گفته است، این فرمانده قدرتمند محلی «یک هزار تن مسلح غیرمسئول دارد و پولیس توان بازداشت او را ندارد.

همچنان در قضیۀ مرتبط با آقای قانت، ستاربای پدر حسیب‌الله، جوانی که روز گذشته در اثر راکت ‌پراکنی افراد مسلح غیرمسئول به سمت ولسوالی چاه‌آب کشته شد، می‏گوید، گور را برای دفن پسرش آمده کرده، اما افراد بشیر قانت اجازۀ دفن جنازۀ پسرش را به او نداده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала