سفیر انگلیس در کابل: خط دیورند مرز رسمی افغانستان و پاکستان است

© AFP 2023 / Sergey Bobokسفیر انگلیس در کابل: خط دیورند مرز رسمی افغانستان و پاکستان است
سفیر انگلیس در کابل: خط دیورند مرز رسمی افغانستان و پاکستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر انگلیس در کابل بیان داشت: از نظر انگلیس و جامعه جهانی خط دیورند مرز رسمی بین افغانستان و پاکستان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، نیکلاس کی سفیر انگلیس در افغانستان گفته است، که از نظر انگلیس و جامعه جهانی خط دیورند مرز رسمی بین افغانستان و پاکستان است.

او درباره ساخت حصار مرزی در خط دیورند از طرف پاکستان گفت: اسلام آباد حق دارد درباره مدیریت مرزهای کشورش طوری که می خواهد عمل کند و از ورود و بیرون شدن تروریستان جلوگیری کند.

Afghan Border Police personnel - اسپوتنیک افغانستان
"دیورند" خط شناخته شده بین افغانستان و پاکستان !

او در ادامه گفت: ما از اسلام آباد می خواهیم از پناه دادن مخالفان مسلح دولت در خاک خود جلوگیری کرده و مانع ورود آنها به خاک افغانستان شود.

وی افزود، اگر طالبان برنامه‌ای سیاسی برای افغانستان دارند باید با دولت افغانستان مصالحه کنند در غیر این صورت نمی‌توانند از طریق نظامی به اهداف خود دست یابند.

هفته گذشته مقام ارشد ارتش پاکستان اعلام کرد، که ارتش این کشور در نظر دارد تا ساخت 2500 کیلومتر حصار مرزی در خط دیورند با افغانستان را تا سال 2018 میلادی به پایان برساند.

خط فرضی دیورند که در سال 1893 و دوران استعمار انگلیسی‌ها ترسیم شد تا کنون از سوی دولت افغانستان به عنوان مرزی رسمی دو کشور به رسمیت شناخته نشده است.

این درحالیست که شماری از شهروندان این طرف مرز در افغانستان هفته گذشته این حصارها را خراب و به دولت افغانستان هشدار داده بودند، که اگر توانایی خراب کردن این حصارها را ندارند، ما این حصارها را به تنهایی از بین خواهیم برد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала