یونیسیف:روزانه نزدیک به 26 کودک در افغانستان به دلیل بیماری ساده جان شان از دست می دهند

© Photo / Facebook/ Unicef Afghanistanیونیسیف:روزانه نزدیک به 26 کودک در افغانستان به دلیل بیماری ساده جان شان از دست می دهند
یونیسیف:روزانه نزدیک به 26 کودک در افغانستان به دلیل بیماری ساده جان شان از دست می دهند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صندوق پشتیبانی از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد، که روزانه نزدیک به 26 کودک زیر 5 سال در افغانستان به دلیل ابتلا به بیماری اسهال جان می‌دهند.

60 درصد آب های آشامیدنی افغانستان آلوده است - اسپوتنیک افغانستان
60 درصد آب های آشامیدنی افغانستان آلوده است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان امروز، در خبرنامه این نهاد که در سایت خبر سازمان ملل چاپ شده آمده که با توجه به اینکه آمار کودکان زیر 5 سال که به دلیل بیماری اسهال در افغانستان جان می‌دهند از 10 هزار در سال برای نخستین بار کاهش یافته، ولی این بیماری همچنان در افغانستان کشنده است.
در این ادامه این خبرنامه آمده است، این میزان مرگ و میر کودکان دردناک است زیرا با استفاده از تشناب و شستن دست می‌توان جلو ابتلا به این بیماری را گرفت.
یونیسف افزوده است، که سالانه حدود 80 هزار کودک زیر پنج سال در افغانستان جان خود را از دست می‌دهند که 12 درصد آنان به دلیل ابتلا به بیماری اسهال از بین می‌روند.
به گفته این نهاد خطر مبتلا به اسهال نیز به این دلیل است که حدود 1.2 میلیون کودک در افغانستان با سوء تغذیه و 41 درصد آنان قدشان از استاندارد کوتاه تر هستند.
یادآوری می کنیم، که بر اساس آزمایش های که بالای آب افغانستان صورت گرفت، بیش از 70 درصد آب مصرفی افغانستان آلوده می باشد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала