ساخت بند «مچلغو» در پکتیا توسط یک شرکت روسی

© Sputnik / V.Kiselev /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت بند «مچلغو» در پکتیا توسط یک شرکت روسی
ساخت بند «مچلغو» در پکتیا توسط یک شرکت روسی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت انرژی و آب افغانستان اعلام کرده که یک شرکت روسی برندۀ قرارداد ساخت بند برق «مچلغو» شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت طلوع‌نیوز، مقامات این وزارت گفت اند که کار ساخت این بند، پس از سه سال توقف، تا یک‌ماه دیگر توسط این شرکت روسی آغاز می‌شود. به گفتۀ آن‌ها، این پروژه تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

عبدالبصیر عظیمی، مُعین وزارت انرژی و آب با تأکید بر اهمیت این پروژه می‌گوید: «این یک پروژۀ بزرگ زیربنایی در ولایت پکتیا است که خوشبختانه همین هفته زیر دستور کار کمیسیون تدارکات ملی قرار گرفت و منظور شد که در جریان یک ماه بعد از این که کمپنی روسی، ضمانت نامه‌های حسن انجام کار و ضمانت‌نامه‌ها برای پرداخت پول پیش‌پرداخت را تسلیم کرد، عملاً کار ساختمانی این پروژه شروع شود.»
ارزش این پروژه 23 ملیون دالر امریکایی است که سه سال پیش کار ساخت آن توسط یک شرکت دیگر متوقف شده و حالا به یک شرکت روسی سپرده شده است. این در حالی‌ست که چند روز پیش شرکت روسی، کار ساخت بخش اول بند نغلو را به پایان رسانیده و کار ساخت بخش‌های دیگر این بند نیز از سوی شرکت یک روسی پیش برده میشود.

پایان بازسازی بخش اول بند نغلو توسط یک شرکت روسی - اسپوتنیک افغانستان
پایان بازسازی بخش اول بند نغلو توسط یک شرکت روسی

پس از حملۀ مرگبار طالبان بر فرماندهی پولیس پکتیا، رییس‌جمهور غنی در سفری به پکتیا، آغاز کار ساخت بند مچلغو و وصل شدن این ولایت به شبکۀ برق ملی را وعده سپرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала