ساخت راکت‌های خاص روسیه در جواب به تحریم‌های امریکا

© REUTERS / Jamejamonline/Ebrahim Norouziساخت راکت‌های خاص روسیه در جواب به تحریم‌های امریکا
ساخت راکت‌های خاص روسیه در جواب به تحریم‌های امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
احتمال راه‌اندازی دوبارۀ پروژۀ ساخت راکت‌های کوچک بالستیک قاره‌پیمای شوروی موسوم به پروژۀ «کوریر» از جانب روسیه وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس نظامی کوریر به نقل از یک منبع در سازمان راکت‌سازی روسیه خبر داده است که این پروژۀ متوقف شوروی ممکن است در جواب به تحریم‌های امریکا، دوباره آغاز شود. به گفتۀ منبع «اگر امریکا به ادامۀ آوردن راکت‌های بالستیک میان‌برد ادامه بدهد، به این معناست که زمان رسیدن راکت‌های امریکا به بخش‌های اروپایی روسیه بین 7 تا 10 دقیقه کاهش می‌یابد. در این صورت روسیه مجبور است برای حفظ توازن قدرت، در قطب شمال آمادگی بگیرد که زمان رسیدن راکت از آن جا به امریکا دقیقاً همین برابر است.»

این راکت به دلیل کوچک‌بودن با 11 متر طول و 15 تن وزن، ممکن است به صورت قطار به هر نقطۀ روسیه فرستاده  شود و حتا در مکان ذیق و شرایط سخت نیست خاصیت قاره‌پیمایی و شروع سریع را دارد، چیزی که یک زمانی غیرعملی معلوم میشد.

این پروژه در سال 1991 زمانی متوقف شد که نخستین توافقات  در مورد گسترش راکت‌های بالستیک به دست آمده بود اما در سال‌های اخیر روسیه توانایی راه‌اندازی آن را به شکل بسیار خوب یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала