شبکه تلویزیونی بی بی سی پرونده رسوایی جنسی مجری خود را بررسی نمی کند

© Flickr / Tim Loudonشبکه تلویزیونی بی بی سی پرونده رسوایی مجری خود را بررسی نمی کند
شبکه تلویزیونی بی بی سی پرونده رسوایی مجری خود را بررسی نمی کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بی بی سی به خاطر به خطر افتادن خوشنامی خود از بررسی پرونده رسوایی مجری خود طرفه می رود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله سن، شبکه تلویزیونی «بی بی سی» درباره پرونده رسوایی جنسی کریس ایوانز یکی از مجریان پیشین خود بررسی رسمی نخواهد کرد.

یکی از کارمندان زن که با ایوانز در سال 1990 کار می کرد از ایوانز به خاطر آزار و اذیت جنسی چندی پیش شکایت کرده بود و او را در این شکایت نامه متهم به آزار و اذیت جنسی در سال 1990 زمانی که با ایوانز در شبکه 4 کار می کرد، کرده بود.

Is the BBC just an arm of the British government? - اسپوتنیک افغانستان
فریبکاری حرفه ای بنگاه خبری بی بی سی

پولیس پس از دریافت شکایت این زن در سال 2016 ایوانز را مورد بازجویی قرارد داد، اما ایوانز با رد اتهامات خود را بی گناه خواند و پولیس هم به دلیل عدم مدارک کافی این پرونده را بست.

این قربانی در این اواخر دوباره نامه ای به تیونی هال مدیر کل بی بی سی برای تحقیق رسمی فرستاد، اما مدیر کل این شبکه تلویزیونی تحقیقات رسمی در این باره را رد و گفت، که این حوادث در زمان رخ داده که ایوانز در شبکه بی بی کار نمی کرده است.

یادآوری می کنیم، که چندی پیش با مطرح شدن شکایت چند دختر انگلیسی از «جیمی سویل» ستاره‌ رسانه‌ای بی‌بی‌سی، طبل رسوایی دیگری علیه این رسانه به صدا درآمد و مشخص شد که این مجری پرستاره که از دستبوسان ملکه انگلستان و دارای نشان رسمی «شوالیه»عالی رتبه ترین افسر امپراتوری بریتانیا (OBE) است، در زمان زندگی خود و در محل کارش در دفتر شبکه بی‌بی‌سی در طول سال ها، به حدود 300 نفر آزار جنسی رسانده است.
انتشار این خبر سبب شد تا «جرج انتویسل» مدیرکل بی‌بی‌سی، در مقابل کمیته فرهنگی پارلمان بریتانیا با پذیرش این نکته که این رسوایی به «اعتماد» بی بی سی لطمه وارد ساخت، از «مشکلات فرهنگی گسترده‌» در سازمان جهانی بی بی سی خبر دهد:- "در گذشته «مشکلات فرهنگی گسترده‌تری» در بی‌بی‌سی وجود داشته که به جیمی سویل اجازه سوءرفتار جنسی داده است".
لرد پتن رئیس هیأت امنای بی‌بی‌سی نیز در مقاله ای که در نشریه «میل آن ساندی» منتشر شد، نوشته که رسوایی جیمی سویل خوشنامی بی‌بی‌سی را به خطر انداخته است.

وی در بخشی از مقاله خود می نویسد:- "آیا واقعا ممکن است که هیچ کس از فعالیت های او (جیمی سویل) اطلاعی نداشته باشد؟ آیا کسانی بر اعمال مجرمانه او چشم بسته اند؟ آیا کسانی به خاطر شهرت سویل و به خاطر جایگاهی که در برنامه های بی‌بی‌سی داشت، ترجیح داده اند که شک و شبهه ها را پیگیری نکنند؟".

در همین حال بر علاوه رسوایی های جنسی در بی بی سی این شبکه در بین مردم افغانستان پس از تغییر صفحه فارسی افغانستان به صفحه دری به خبرگزاری نفاق افگن در بین مردم افغانستان شهرت پیدا کرده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала