برگزاری جشن وحدت ملی در روسیه

© Sputnik / Dmitriy Vinogradov Митинг жителей Латакии в честь российского Дня народного единства в Сирии
Митинг жителей Латакии в честь российского Дня народного единства в Сирии - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزشنبه چهارم نوامبر ، روسیه روز وحدت ملی خود را جشن می گیرد . این جشن یکی از جوانترین جشن های دولتی در ارتباط با پایان مشکلات و زمان مشکوک روسیه در قرن هفدهم و نماد وحدت مردم و توانایی آنها برای اتحاد در شرایط دشوار است.

به گزارش اسپوتنیک، روز وحدت ملی روسیه از سال 2005 به اینسو برگزار می گردد. این جشن به یاد اقدام سلحشورانه مردم روسیه که در سال 1612 تحت رهبری "کوزما مینین" و "دمیتری پاژارسکی" مسکو را از سلطه مداخله گران پولندی آزاد کردند، تاسیس شده است.
روز وحدت ملی، فرصت خوبی برای تفکر در باره گذشته و حال و آینده روسیه است و ما را به رویدادهای قرن 17 برمی گرداند، وقتی پس از مرگ تزار ایوان گروزنی آخرین تزار از خاندان « روریکوویچ» ها، مبارزه بیرحمانه ای بین مدعیان تاج و تخت مسکو آغاز گشت. در آن زمان دروغگویان و پیامبران دروغین و جعلی ظاهر شدند و بلایای طبیعی، گرسنگی، ورشکستگی، لشگرکشی های سویدن و پولند به روسیه بر سر سرزمین روس نازل شد. نخبگان درباری و مالکان بزرگ تصمیم گرفتند از شاهزاده ویاچسلاو، پسر پادشاه سیگیزموند دعوت کنند به مسکو بیاید.
قیام مردمی سر بلند کرد. شبه نظامیان مردمی به رهبری کوزما مینین و شاهزاده دمیتری پوژارسکی ، نهایتا مداخله گران خارجی را نه تنها از کرملین، بلکه از سراسر خاک روسیه بیرون راندند. بزودی میخائیل رومانوف تزار روس نامیده شد و موسس خاندان جدید رومانوف ها شد. در این روز در شهرهای مختلف روسیه تظاهرات جشنی، میتینگ ها ، ، کنسرت های گوناگون ، اجرای نمایشنامه ها و بازسازی تاریخی برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала