پیشبینی ارتش آلمان: احتمال فروپاشی نظام غربی تا سال 2040

© Fotolia / Grecaud Paulپیشبینی ارتش آلمان: احتمال فروپاشی نظام غربی تا سال 2040
پیشبینی ارتش آلمان: احتمال فروپاشی نظام غربی تا سال 2040 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک تحقیق مرکز مطالعات ارتش آلمان از سقوط نظام غربی تا سال 2040 خبر داده و گفته است فروپاشی اتحادیۀ در بدترین حالت قابل تصور است.

به گزارش اسپوتنیک، نشریۀ آلمانی اشپیگل به بخشی از این گزارش مرکز مطالعات ارتش آلمان دست یافته که نشان می‌دهد با این قوۀ نظامی، احتمال تجزیه، انشقاق و فروپاشی اتحادیۀ اروپا و نظام غربی تا سال 2040 محتمل است.

این گزارش «چشم‌انداز استراتیژیک 2040» نام دارد که در ماه فبروری سال جاری میلادی تهیه شده، اما در سکوت خبری نگهداشته شده است.

این گزارش در مورد شش سناریو برای اتفاقات آینده که می‌توانند بر امنیت آلمان تأثیر بگذارند، تحقیق کرده است.

این گزارش پیشبینی کرده است که با توجه به روند موجود اتفاقات، تا چند دهۀ دیگر نظم جهانی از بین رفته و جهانی سازی متوقف خواهد شد و در بدترین سناریو، اتحادیۀ اروپا فرو خواهد پاشید و آلمان مجبور به اتخاذ حالت واکنشی خواهد شد.

در بخشی از این گزارش آمده است: «توسعه اتحادیه اروپا به فراموشی سپرده شده، دیگر دولت‌ها نیز آن را ترک گفته و اروپا رقابت‌پذیری جهانی خود را از دست می‌دهد. بی‌نظمی روزافزون، آشوب و جهانی در معرض جنگ، فضای امنیتی آلمان و اروپا را تغییر داده است.»

در این گزارش پیشبینی شده است که بر اساس یک سناریوی دیگر بسیاری از کشورهای اروپای شرقی می‌توانند ارتباط خود با اتحادیۀ اروپا را قطع کرده و به مدل سیاسی روسیه و بلاک شرقی بپیوندند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала