خواست ترامپ از جاپان درمورد سرنگونی راکت های کوریای شمالی

© AFP 2023 / SAUL LOEBخواست ترامپ از جاپان درمورد سرنگونی راکت های کوریای شمالی
خواست ترامپ از جاپان درمورد سرنگونی راکت های کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده بدین باور است که جاپان باید راکت های بالستیک کوریای شمالی را که بر فراز قلمرو جاپان پرواز کردند، سرنگون میکرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری کیودو، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در طول چند ماه اخیر در دیدار ها و تماس ها تلفونی با همتایانش در جنوب شرق آسیا از تصمیم توکیو مبنی بر اینکه چرا راکت های کوریای شمالی را از بین نبرده، شاکی بود و ابراز نارضایتی کرده است.

به گفته یک منبع دیپلوماتیک، ترامپ گفته است: «چرا باید راکت هایی که بر فراز قلمرو کشور پرواز می کنند، سرنگون نشوند؟ این بالاخره کشور سامورای ها است. من نمیتوانم این را درک کنم

کوریای شمالی با وجود فشار جامعه جهانی به توسعه برنامه راکتی و هستوی اش ادامه می دهد. در اخیر ماه اگست و اوسط ماه سپتمبر پیونگ یانگ پرتاب راکت های بالستیک را انجام داد که بر فراز قلمرو جاپان پرواز نمودند. نظامیان جاپانی به دلیل عدم موجودیت تهدید امنیتی این راکت ها تصمیم گرفتند تا آنها را از بین نبرند.

موضوع کوریای شمالی یکی از موضوعات مهم سفر ترامپ به کشور های آسیایی می باشد.

طیاره ترامپ در پایگاه امریکایی در جاپان نشست نمود - اسپوتنیک افغانستان
طیاره ترامپ در پایگاه امریکایی در جاپان نشست نمود

رئیس جمهور ایالات متحده امریکا به تاریخ ۶ نومبر به کوریای جنوبی سفر می کند، تاریخ ۸ نومبر به چین، ۱۰ نومبر در جریان سفر رسمی اش به ویتنام در مجمع APEC شرکت خواهد کرد. سفر چند کشوری ترامپ پس از سفر وی به فیلیپین از تاریخ ۱۲ — ۱۴ نومبر، به پایان می رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала