دوستی و تاثیرات آن بالای مغز انسان ثابت شد

© Fotolia / Andrea Dantiفعالت مغز انسان
فعالت مغز انسان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان دانشگاه نورث وسترن آمریکا ثابت نمودند که دوستی و روابط دوستانه با دیگران می تواند سرعت پیری مغز را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان ثابت نمودند که چگونه حافظه اشخاص مسن که دوستان زیادی دارند و سالمندانی که کمتربا دیگران ارتباط دارند کار می کند.
دراین آزمایش 31 نفر از 80 تا 96 سال، با توانایی های بلند برقراری ارتباط و 19 نفر متوسط شاخص های فعالیت مغز اشتراک نمودند. از داوطلبان خواسته شد تا 15 موردی را که به آنها نشان داده شده به حافظه بسپارند. در نتیجه این تحقیق مشخص شد که شرکت کنندگان در گروه اول به بسیار آسانی موفق به این کار شدند.
پس از آن همه افراد باید یک فورم را پر کنند. به طور خاص، آنها به سوالاتی درباره ارتباطات اجتماعی خود، نگرش آنها نسبت به خود و اطرافشان و در رابطه به اهداف زندگی خود پاسخ دادند.
کارشناسان مشخص نمودند ، به هر اندازه که اشتراک کننده دوستان بیشتری داشت خوبترین نتیجه را نشان داد. همزمان، محققان خاطرنشان کردند که روشنی حافظه بستگی به چندین عامل داردکه عبارت اند از: شیوه زندگی سالم، تغذیه، دامنه فعالیت، سطح تعامل اجتماعی با دیگران و نگرش نسبت به خود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала