دعوت نخست‌وزیر روسیه از داکتر عبدالله برای شرکت در نشست شانگهای

© Sputnik / Ekaterina Shtukinaدعوت نخست‌وزیر روسیه از داکتر عبدالله برای شرکت در نشست شانگهای
دعوت نخست‌وزیر روسیه از داکتر عبدالله برای شرکت در نشست شانگهای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دمیتری مدودوف نخست‌وزیر روسیه از داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو شانگهای دعوت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری خامه، الکساندر مانتیتسکی سفیر روسیه در کابل، پیش از چاشت روز یکشنبه با داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان دیدار کرد و دو طرف روی مسایل مختلف به بحث پرداختند.

در این دیدار سفیر روسیه، دعوت‌نامۀ دمیتری مدودوف نخست‌وزیر روسیه برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو سازمان‌ همکاری‌های شانگهای را، به آقای عبدالله سپرد. رییس اجرایی افغانستان دعوت آقای مدودوف را پذیرفته  و از سفیر روسیه در کابل خواستار گسترش همکاری های مسکو با حکومت و مردم افغانستان شد.

آقای عبدالله از سفیر روسیه خواستار آن شد تا همکاری‌های این کشور با کابل در زمینۀ مبارزه با تروریزم به عنوان یک چالش بزرگ منطقوی بیشتر شود.

داکتر عبدالله همچنین از روسیه خواست تا زمینۀ رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان را یاری برساند. درخواستی که با واکنش مثبت سفیر روسیه در کابل همراه شد و او وعده سپرد که روسیه در زمینۀ رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان را کمک خواهد کرد.

افغانستان از جمله کشورهایی است که در زمینۀ رسیدگی به حوادث طبیعی امکانات کمی داشته و دولت توانایی ارایۀ خدمات مناسب به شهروندان در زمان وقوع این حوادث را ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала