رئیس جمهور غنی از استفاده کودکان در حملات تروریستی ابراز نگرانی کرد

© AP Photo / Rahmat Gulرئیس جمهور غنی از استفاده کودکان در حملات تروریستی ابراز نگرانی کرد
رئیس جمهور غنی از استفاده کودکان در حملات تروریستی ابراز نگرانی کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چند روز قبل یک حمله انتحاری توسط یک کودک در وزیر محمد اکبر خان صورت گرفت که در اثر آن شماری از کارمندان دولتی شهید و زخمی شدند.

به‌ گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در مراسم فاتحه‌خوانی کارمندان ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی از استفاده کودکان برای انجام حملات انتحاری و انفجاری توسط تروریستان ابراز نگرانی کرده گفت که تلاش حکومت این است تا زمینۀ فراگیری علم و دانش را به کودکان این سرزمین فراهم سازد، اما تروریستان از کودکان به‌عنوان وسیلۀ بربادی و حربۀ برای انتحار و انفجار استفاده می‌کنند.
وی افزود: »استفاده از کودکان به‌عنوان ابزار انتحار و کشتار به هیچ‌عنوان توجیه‌پذیر نمی‌باشد و گروه‌های تروریستی برای نفاق و بربادی افغانستان کار می‌کنند.»

او تاکید کرد که تروریستان باید بدانند که مردم افغانستان، غم و آرزوی‌شان شریک است و این ملت واحد، تسلیم زور نمی‌شود.

وقوع انفجار در وزیر اکبر خان کابل - اسپوتنیک افغانستان
وقوع انفجار در وزیر اکبر خان کابل+عکس

رئیس‌ جمهور غنی با تأکید گفت که ارادۀ ما برای ساختن یک افغانستان آباد و مترقی است و این اراده در همکاری با مردم ما، هر روز قوی تر می‌شود.
این در حالیست که چند روز قبل یک حمله انتحاری در وزیر محمد اکبر خان رخ داد که در اثر آن شماری از کارمندان دولتی شهید و زخمی شدند.
در این حمله انتحاری که عصر روز سه شنبه(۹ عقرب) در ساحه وزیر محمد اکبر خان شهر کابل صورت گرفت، ۴ تن شیهد و بیش از ۲۰ تن دیگر زخمی شدند، برخی از رسانه‌ها تعداد شهیدان در این رویداد را ۷ تن گفته‎اند.
وزارت داخله پس از این رویداد اعلام کرد که این حمله انتحاری توسط یک کودک صورت گرفته است. گروه تروریستی داعش مسوولیت حمله را به عهده گرفته بود.
استفاده از کودکان در جنگ و درگیری‌های نظامی جنایت جنگی به شمار می‌رود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала