حمله مهاجمان مسلح بر تلویزیون شمشاد+عکس،ویدیو

© AP Photo / Rahmat Gulحمله مهاجمان مسلح بر تلویزیون شمشاد
حمله مهاجمان مسلح بر تلویزیون شمشاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئول تلویزیون شمشاد به رسانه ها گفته است که در حال حاضر نیروهای امنیتی به ساحه رسیده اند و درگیری میان نیروهای امنیتی و مهاجمان جریان دارد.

به گزارش اسپوتنیک، دقایقی پیش مهاجمان مسلح بالای تلویزیون شمشاد در شهر کابل حمله نموده اند.گفته می شود پس از آنکه یک انتحاری خود را منفجر کرد، راه را برای مهاجمین دیگر که بمب های دستی نیز بدست داشتند، باز کرد تا داخل شوند.در حال حاضر درگیری شدید در داخل جریان دارد.

براساس آمار ابتدائی، تا هنوز چهار محافظ امنیتی این تلویزیون شهید و پنج تن دیگر زخمی شده اند.قابل یادآوریست که نشرات تلویزیونی شبکه شمشاد نیز قطع شده است.

حشمت الله ستانکزی، کارمند این شبکه تلویزیونی در تماس با رسانه ها گفته است که شماری از مهاجمان در داخل محوطه این تلویزیون مصروف درگیری هستند. به گفته وی، شماری از همکارانش در این حمله جان باخته و برخی دیگر هم مجروح شده اند. درگیری تا هنوز جریان دارد.

گفته می شود، طالبان با نشر یک پیام اعلام نموده اند که حمله بر تلویزیون شمشاد کار آنها نیست.

براساس اطلاعات، اکثریت کارمندان شبکه تلویزیونی شمشاد از دروازه عقبی این تلویزیون بیرون شده اند.

به گزارش طلوع نیوز، سخنگوی وزارت داخله گفته است که نیروهای امنیتی افغان در حال حاضر در تلاش اند تا محوطه تلویزیون را از وجود حمله کنندگان که تعداد شان دو یا سه تن گفته شده،‌ پاک کنند.

خبرنگار تلویزیون یک از محل حادثه می گوید که نیروهای امنیتی دیوار ساختمان شمشاد را منفجر کرده تا داخل تلویزیون مهاجمان را سرکوب کنند.

براساس اطلاعات تائید ناشده از طرف مسئولین، تمام کارمندان ملکی این شبکه تلویزیونی خوب اند و اما محافظین امنیتی آن شهید شده اند.

تا هنوز آمار دقیق از شمار قربانیان این حادثه اعلام نشده است.

گفته می شود در نتیجه انفجار ها و درگیری ها مسلحانه در محوطه تلویزیون شمشاد دست کم ۲۰ تن از کارمندان و خبرنگاران این شبکه زخمی شده اند، که شماری از آنها به شفاخانه منتقل شده اند.براساس گزارش خبرنگار طلوع نیوز، تا هنوز سه انفجار صورت گرفته که در نتیجه دو تن پولیس نیز زخم برداشته اند، صدای شلیک همچنان شنیده می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала