امارات آمادگی همکاری با افغانستان را اعلام کرد

© Fotolia / Philipusامارات آمادگی همکاری با افغانستان را اعلام کرد
امارات آمادگی همکاری با افغانستان را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در آینده نزدیک هیات عالی رتبۀ امارات متحده عربی به افغانستان سفر خواهد کرد تا بر اساس تعهدات صورت گرفته، در راستای اقدامات عملی آن، با جانب افغانستان بحث و تبادل نظر نماید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور عصر امروز با شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و معاون سرقوماندان اعلی قوای مسلح امارات متحدۀ عربی در دیوان امیری دیدار کرد.
رئیس جمهور غنی قبل از ظهر امروز در رأس هیئت عالی رتبۀ دولتی به منظور یک سفر رسمی عازم ابوظبی پایتخت امارات متحدۀ عربی گردید.

در این دیدار هر دو جانب در مورد تحکیم هر چه بیشتر روابط میان دو کشور، مبارزه با تروریزم، تامین صلح، رشد تجارت، همکاری های اقتصادی، سرمایه گذاری در بخش ساخت مسکن و موضوعات دیگر، بحث و تبادل نظر کردند.
ولیعهد ابوظبی، استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا در قبال آسیای جنوبی و افغانستان را مفید خواند و افزود که آنها آمادۀ هرگونه همکاری در این خصوص می باشند.
وی گفت که در آینده نزدیک هیات عالی رتبۀ امارات متحده عربی به افغانستان سفر خواهد کرد تا بر اساس تعهدات صورت گرفته، در راستای اقدامات عملی آن، با جانب افغانستان بحث و تبادل نظر نماید.
وی افزود که بخاطر تسریع روند عملی شدن تعهدات انجام شده، سفر های هیات های دوجانب ادامه یابد.

اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
رئیس جمهور غنی عازم امارات متحده عربی شد

شیخ محمد بن زاید آل نهیان گفت که کشورش آماده است تا با افغانستان در عرصه های تامین امنیت، صلح و رشد اقتصادی همکاری کند. وی افزود که از تلاش های بین المللی برای آوردن صلح و ثبات در افغانستان حمایت نموده و سهم عملی در آن می گیرد.
در مقابل رئیس جمهور غنی، افغانستان و امارات متحدۀ عربی را دو کشور دوست خواند که برعلاوۀ مناسبات حسنه، مشترکات زیادی با هم دارند.
رئیس جمهور به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان از همکاری های دولت و مردم امارات متحدۀ عربی در چند سال گذشته، قدردانی کرد و همینگونه از تداوم همکاری های آن کشور به افغانستان، تشکر کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала