حکمتیار: برخی مردم از قدرت حزب اسلامی هراس دارند

© AFP 2023 / Noorullah ShirzadaЛидер Исламской партии Афганистана Гульбеддин Хекматияр
Лидер Исламской партии Афганистана Гульбеддин Хекматияр - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی گلبدین حکمتیار، می‌گوید برخی مردم از این ‌که حزب اسلامی در انتخابات آینده کرسی‌های پارلمان را اشغال کند، هراس دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خامه پرس، گلبدین حکمت‌یار که پیش از چاشت روز چهارشنبه (۱۷ عقرب)، در نشست شورای مرکزی حزب اسلامی صحبت می ‌کرد، این مطلب را بیان داشت.
حکمتیار در جریان سخنانش گفت که حزب اسلامی در ترکیبش چهره و شخصیت‌هایی بزرگ را دارد و اکنون که وی حزب را تنظیم کرده و مرجع تصمیم ‌گیرندۀ باصلاحیت این حزب را ساخته‌ است، چنین در افغانستان چیزی در میان احزاب دیگر سیاسی سابقه ندارد و تا حالا حتا پادشاهان و رییسان جمهور نتوانسته‌ اند با کیفیت حزب اسلامی حزبی را بسازند.
او در رابطه به انتخابات پارلمانی آینده گفت که حزب اسلامی در این رابطه طرح خاص دارد، چون حالا به سطح هر ولسوالی مرجع حزبی دارد و انتخابات به هیچ بهانه نباید متوقف شود و در زمان اعلام‌ شده باید برگزار گردد.
به گفتۀ او، کسانی در جلسات حزبی‌ شان می‌گویند که دولت و نیروهای خارجی تصمیم دارند در آینده پارلمان را به حزب اسلامی بسپارند و این مردم حسادت‌ها را تحریک می‌کنند اما هدف ‌شان این است که انتخابات برگزار نگردد.
عطا محمد نور یکی از رهبران جمعیت اسلامی گفت که مردم افغانستان می ‌دانند که کی در کجا بوده و چی کرده ‌است.
رهبر حزب اسلامی که خود پیش از این سال‌ها در صف نبرد علیه دولت قرار داشت و مانند طالبان مسؤولیت انفجار و حمله‌های ترورستی را هم حزبش به دوش گرفته، از مخالفان مسلح دولت می‌خواهد با حکومت بپیوندند.
وی اظهار داشت که اگر طالبان با روند صلح یک‌ جا شوند، حزب اسلامی تمام خواسته‌های معقول‌شان را می ‌پذیرد و با آنان به عنوان هم‌ کار باقی می‌ماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала