سهیم‌ شدن امارت و قطر در ماموریت ناتو در افغانستان

© AFP 2023 / THIERRY CHARLIERNATO Secretary-General Jens Stoltenberg delivers a press conference after a NATO defence ministers' meeting at the NATO headquarters in Brussels on October 27, 2016
NATO Secretary-General Jens Stoltenberg delivers a press conference after a NATO defence ministers' meeting at the NATO headquarters in Brussels on October 27, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کل ناتو در کنار سایر تعهدات این پیمان در مورد افغانستان، گفت که امارات متحده عرب و قطر نیز ناتو را در ماموریتش در افغانستان کمک می ‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه1، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو امروز پنجشنبه پس از نشست وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو در باره‌ی افغانستان، در نشست خبری گفت: "در گفتگوهای امروز، وزیران دفاع امارات متحده عرب و قطر نیز حضور داشتند.
وی گفت که، آنها در تلاش کمک به ماموریت پشتیبانی قاطع در افغانستان اند. حضور آنها نشانگر قوی پشتیبانی جهانی از حکومت و مردم افغانستان است.
دبیر ناتو گفت که افزون بر امریکا، هم‌پیمانان و همکاران ناتو سالانه یک میلیارد دالر برای نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان کم از کم تا سال ۲۰۲۰ میلادی کمک می کنند.
وی افزود که شمار دقیق نیروهای که هر کشور اروپایی به افغانستان می فرستد معلوم نیست اما در کل شمار این نیروها از ۱۳۰۰۰ به ۱۶۰۰۰ افزایش می یابد.
دبیر کل ناتو از تمام کشورهای جهان، به ویژه پاکستان خواست که با افغانستان در روند صلح کمک کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала