با استفاده نکردن از هلیکوپترهای روسی توانایی نیروی هوایی افغانستان ضعیف می شود

© REUTERS / Omar Sobhaniبا استفاده نکردن از هلیکوپترهای روسی توانایی نیروی هوایی افغانستان ضعیف می شود
با استفاده نکردن از هلیکوپترهای روسی توانایی نیروی هوایی افغانستان ضعیف می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دایم روسیه در ناتو گفت، تغییر سیستم سلاح های نیروهای مسلح افغانستان به ویژه تغییر هلیکوپترهای روسی به امریکایی نمی تواند که پرسش برای متخصصان به میان نیاورد.

افغانستان به هلیکوپتر های روسیه ضرورت ندارد - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان به هلیکوپتر های روسیه ضرورت ندارد
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر گرشکو نماینده دایم روسیه در ناتو  درباره سخنان طارق شاه بهرامی سرپرست وزارت دفاع افغانستان که گفته بود، ما دیگر قصد استفاده از هلیکوپترهای روسی را نداریم، روز پنجشنبه در بروکسل گفت:- "آن چیزی های که به نیروهای مسلح پیوند دارد، نمی تواند که درباره آن پرسشهای به میان نیاید. واقعیت این است که این پروژه ها در چارچوب شورای ناتو-روسیه برای افزایش نیروهای امنیتی و نیروهای مسلح افغانستان انجام شده است".

گروشکو گفت:- "ما به یاد داریم، که چگونه جنرال امریکایی در کابل از ما درخواست ارائه ابزار جدید برای گسترش این پروژه به خاطر فعال نمودن هلیکوپترهای روسی ارتش افغانستان نمود، چرا که آنها اساس ارتش افغانستان را تشکیل می دهند".

به گفته وی، امریکایی ها از راه اندازی این پروژه بر اساس سیستم روسی در افغانستان و مخصوصا ناوگان هوایی از جمله هلیکوپترها و قطعات یدکی آنها استقبال کردند و در آن زمان همچنین خواستار اقدامات بعدی در این زمینه شدند.

دیپلمات روسی تاکید کرد:- "این یک راز نیست که پنتاگون هلیکوپترهای ما را برای ارتش افغانستان خریداری کرد. بنابراین تغییر دادن سیستم سلاح ها برای متخصصان پرسش های را به میان می آورد. برای تغییر سیستم و اثر بخشی آن مشکلات زیاد و زمان زیادی را باید نیروی نظامی افغانستان تحمل کند. بازآموزی و حتی آموزش پیلوتان نیازمند زمان و تلاش زیاد است".

به نظر وی، انگیزه های پنتاگون از این گونه طرح ها قابل درک است، اما کارکرد امریکا در آوردن ثبات، تقویت دولت افغانستان و کنترل دولت این کشور بر تمام ولایت های آن ضعیف است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала