پیشنهاد 15 میلیون دالری ترکیه به مشاور کاخ سفید برای ربودن فتح‌الله گولن

© AFP 2023 / Nicholas KammСоветник по национальной безопасности США Майкл Флинн
Советник по национальной безопасности США Майкл Флинн - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته رسانه های آمریکایی دولت ترکیه به مایکل فلین، مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده پیشنهاد داده بود تا در ازای دریافت 15 میلیون دالر فتح‌الله گولن، روحانی مخالف دولت انقره را به ترکیه منتقل کند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه خبری ‌ان‌. بی. ‌سی و نشریه وال استریت ژورنال، رابرت مولر، دادستان ویژه برای بررسی روابط آقای ترامپ با روسیه تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده است.
رسانه‌های آمریکایی به نقل از چند منبع نزدیک به پرونده می‌گویند که این جلسه در کلوب کوهنوردی در نیویورک برگزار شده و در جریان آن مقامات ترک پیشنهاد کرده‌اند که در ازای «دریافت حداکثر 15 میلیون دالر» فتح‌الله گولن را ربوده و با یک هواپیمای خصوصی به زندان جزیره امرلی ترکیه در دریای مرمره منتقل کنند. عبدالله اوجالان، رهبر پ. کا. کا نیز در همین جزیره زندانی است.
آقای گولن در پنسیلوانیای آمریکا بسر می‌برد و مقامات ترکیه وی را به دست داشتن در کودتای ناموفق 2016 متهم می‌کنند. انقره بارها خواستار استرداد وی به ترکیه شده است.
در مقابل وکلای فلین ادعاهای رسانه‌های آمریکا را رد کردند و آنرا «بی اساس» خواندند. مایکل فلین در ابتدای ریاست جمهوری دونالد ترامپ به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا منصوب شد اما پس از 22 روز از سمت خود کناره‌گیری کرد. وی متهم

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала