ادامۀ تنش در مجلس؛ امتناع رییس دارالنشا از رفتن به سارنوالی

© Sputnik / Zuhal Sarhadادامۀ تنش در مجلس؛ امتناع رییس دارالنشا از رفتن به سارنوالی
ادامۀ تنش در مجلس؛ امتناع رییس دارالنشا از رفتن به سارنوالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از اعلام رأی هیأت تحقیق فساد در مجلس نمایندگان، مسألۀ رفتن یا نرفتن رییس دارالنشای این شورا به سارنوالی، تنش دیگری را میان نمایندگان پارلمان آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکۀ طلوع‌نیوز، هفتاد تن از نمایندگان پارلمان امروز با امضای نامه‌یی خواستار آن شدند تا خدای‌نظر نصرت رییس دارالانشای مجلس نمایندگان به سارنوالی معرفی نشود. این موضوع سبب شد تا نمایندگان در این مورد رأی‌گیر کنند.

عرفان‌الله عرفان رییس هیأت تحقیق و منشی دوم مجلس در جلسۀ امروز گفت: «این به مفهوم توهین کردن به خود ما و هیئت است. جناب رییس صاحب! اگر چنین است، من با نصرت صاحب هیچ نوع مخالفت ندارم ولی دیگر مصوبه را هم ملغا قرار دهید که همایون خان (معاون نخست مجلس) هم بیاید، لالی صاحب (عضو مجلس نماینده گان) هم بیاید و رییس صاحب هم دیگر پنجاه و چهار لک افغانی که باید می پرداخت را نپردازد.»

محمد عبدو، عضو مجلس نماینده گان نیز با بیان اینکه شماری از اعضا در این رأی‌گیری شرکت نکنند افزود که لغو رأی‌گیری قبلی، نیازمند رأی دو ثلث اعضای این مجلس است.

در پی تنش‌های فراوان رییس مجلس از آقای نصرت خواست تا به سارنوالی برود، اما آقای نصرت با رد این موضوع گفت: « پیش وجدان خود خجالت نیستم و نه این طور موردی را در ادارۀ خود انجام داده ام که من شرمنده و خجالت باشم؛ کوتاهی در هر اداره می باشد.»

در پایان این تنش، اعضای هیأت تحقیق و شماری دیگر از نمایندگان در اعتراض به معرفی نشدن آقای نصرت، جلسۀ شورا را ترک گفتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала