میلیاردر روسی در جستجوی "بیگانگان "به سیاره زحل سفر می کند

© REUTERS / Breakthrough InitiativesПроект Breakthrough Starshot Стивена Хокинга и Юрия Мильнера
Проект Breakthrough Starshot Стивена Хокинга и Юрия Мильнера - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه ای GeekWire میلیاردر روسی یوری میلنر قصد دارد تا نخستین ماموریت فضایی خصوصی به سیاره "زحل" را برای جستجوی موجودات فرازمینی"بیگانه" سازماندهی نماید.

طبق گفته دانشمندان، موجودات زنده می توانند درزیر طبقه یخ های یکی از ماهواره های سیارات غول پیکر ، زندگی نمایند. میلنر در کنفرانس "عصر جدید فضایی" در سیاتل آمریکا گفت: " در این اواخر یکی ازکاندید های بسیار امیدوار کننده ، انسلادوس است که یکی از ماهواره های سیاره زحل می باشد."
این ماموریت که «استارشات» (Starshot) نام دارد با استفاده از فضاپیماهای بسیار کوچک انجام می‌شود. این فضاپیما به کمک لیزرهای قدرتمندی با 20 درصد سرعت نور حرکت می‌کنند.

میلنر قبلا هم گفته بود که قصد دارد فضاپیمایی بسازد که در عرض 20 سال به نزدیک‌ترین سیاره می‌رود.
ماه اپریل 2017 میلنر و فزیک‌دان مشهور، استیون هاوکینگ گفتند که مقصدشان منظومه آلفا قنطورس خواهد بود. این منظومه 4،37 سال نوری با زمین فاصله دارد.

میلنر یاد آوری کرد ، محققانی که تمدن موجودات فرازمینی را جستجو می کردند، سیگنال های غیر معمولی را از فضا دریافت کردند. او گفت"ما واقعا چیزی را که انتظار نداشتیم « سیگنال رادیویی را ازموجودات مرموز» به دست آوردیم.
این بازرگان روسی معتقد است که، اگر سرمایه گزاران خصوصی برای آماده سازی این پروژه همکاری نمایند پس سفر به ماهواره زحل می تواند " به زودی "آغاز گردد. میلنر هزینه برای تحقق این پروژه را مشخص نکرد اما او می گوید که هزینه برای آن کمتر از ماموریت کامل ناسا خواهد بود.
یوری میلنر همراه با مؤسس فیس بوک مارک زوکربرگ، یکی از بنیانگذاران گوگل سرگی برین و موسس Alibaba Jack Ma ، برنده جایزه علمی Breakthrough Prize. است که به محققان جوان اعطا می گردد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала