رئیس جمهور غنی: جای تفنگداران غیر مسوول در قفس است

© Photo / ارگرئیس جمهور غنی: جای تفنگداران غیر مسوول در قفس است
رئیس جمهور غنی: جای تفنگداران غیر مسوول در قفس است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور غنی تأکید دارد که نه خود در کار نهادهای عدلی و قضایی مداخله می کند و نه به کسانی دیگری اجازۀ این کار را می دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور در پایان نشست دو روزه "سارنوال های کشور" در ارگ گفت:» تأمین صلح در افغانستان مستلزم تأمین عدالت است و به همین دلیل، وی از نهادهای عدلی و قضایی حمایت می کند.»
آقای غنی در بخش دیگر از سخنانش، از وضعیت جنگ در افغانستان گفت و تأکید کرد که سال آینده، وضعیت دفاعی نیروهای امنیتی به حالت تهاجمی تغییر خواهد کرد.
وی در این باره گفت: «ما در یک جنگ تحمیل شدۀ دفاعی قرار داریم و باید دفاع کنیم. ما سال آینده حالت تهاجمی خواهیم داشت و نیروهای امنیتی ما آمادگی این کار را دارند.»

رئیس جمهورغنی گفت: «من در امور کاری نهادهای عدلی و قضایی مداخله نمیکنم و به هیچکس اجازه مداخله را نمیدهم، فعالیت های غیرمسوولانۀ افراد مسلح غیر مسوول، پذیرفتنی نیست، تهدید را با تهدید پاسخ خواهیم گفت.«
رئیس جمهور غنی خاطرنشان کرد، این دیدگاه که هرکس سلاح بیشتر داشت، قوت بیشتر دارد باید از بین برود و قانون بالای همه اتباع کشور به گونۀ مساویانه تطبیق گردد.
از سویی هم، آقای غنی به تفنگ داران غیر مسؤول هشدار داد که آنان را در «قفس» خواهد انداخت.
رئیس جمهور غنی همچنان از تعهدش برای مبارزه با فساد یادآوری نموده گفت که اکنون اراده در حکومت برای مبارزه با فساد وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала