امریکا صدور ۳۵۰۰ ویزه برای مترجمان و کارمندان افغان را در نظر دارد

© Fotolia / weimامریکا صدور ۳۵۰۰ ویزه برای مترجمان و کارمندان افغان را در نظر دارد
امریکا  صدور ۳۵۰۰ ویزه  برای مترجمان و کارمندان افغان را در نظر دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لایحۀ سیاست‌های سالانۀ دفاعیه، ۳۵۰۰ ویزه اضافی برای شهروندان افغانستان که به نیروهای ایالات متحده خدمت کرده‌اند، فراهم می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، بربنیاد یک گزارشی که روز پنج‌شنبه نشر شد و در آن آمده‌است: «هیئت مدیره معتقد است که برنامۀ ویزه ویژۀ پناهنده همچنان برای عملیات دولت ایالات متحده در افغانستان بسیار حیاتی است.»

برنامۀ ویزه ویژۀ پناهنده‌گان به‌منظور کمک به افغان‌هایی که در معرض تهدیدها بر زنده‌گی‌شان ازبهر خدمت به‎عنوان مترجم یا کمک به نیروهای ایالات متحده قرار دارند، است.

به‌دلیل کمبود ویزه، این برنامه تقریبا از اواخر امسال حذف شد. سفارت ایالات متحده در کابل مصاحبه با متقاضیان را در ماه مارچ متوقف ساخت و اعلام کرد تا زمانی‌که کانگرس اقدام نکند، این روند دوباره آغاز نخواهد شد.

کانگرس امریکا در نهایت ۲۵۰۰ ویزه دیگر را به‌عنوان بخشی از یک لایحۀ بودجۀ دولت در ماه می تایید کرد تا این روند از دوران نیافتد.

نسخۀ مجوز قانونی دفاع ملی امسال که در مجلس سنا برگزار شد، ۴۰۰۰ ویزه دیگر را به این برنامه اضافه خواهد کرد، مجلس نماینده‌گان اما این نسخه را شامل ویزای بیشتری نساخت.

سناتور جینی شهین، یک هوادار شدید این برنامه، در لایحۀ نهایی ۳۵۰۰ ویزه را توافق کرد و ابراز امیدواری کرد که این اولین سرمایه‌گذاری‌ها در برنامه ویزه باشد.

شهین دریک خبرنامه گفت: «مترجمان غیرنظامی افغان در معرض خطر ایمنی و رفاه خانواده‌های‌شان ازبهر کمک به نیروهای امریکایی قرار دارند. "خدمات شان به ملت و مأموریت مان در افغانستان زنده‌گی امریکاییان را در میدان نبرد نجات داده‌است. من خرسندم از این‌که کانگرس برای کمک به مجوز ویزه اضافی پشتیبانی می‌کند، از این‌رو ما می‌توانیم حفاظت مترجمان دلیر و کارمندان پشتیبان‌مان را تضمین کنیم.»

برنامۀ ویزه برای افغان‌ها در سال ۲۰۰۹ با ۱۵۰۰ویزا سالانه تا سال ۲۰۱۳ آغاز شد.

ویزای بیشتر در سال ۲۰۱۴ به‌‌ساده‌گی تأیید شد، اما پس از آنکه در سال ۲۰۱۶ یکبار دیگر افزایش یافت، باعث ایجاد احساسات ضد مهاجرت شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала