روزانه 26 کودک، قربانی اسهال در افغانستان

© AP Photo / Muhammed Muheisenروزانه 26 کودک، قربانی اسهال در افغانستان
روزانه 26 کودک، قربانی اسهال در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) آماری را منتشر کرده است که بر اساس آن هر روز، بیست و شش کودک در افغانستان بر اثر بیماری اسهال جان شان را از دست می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل سایت خبر سازمان ملل متحد، آمار مرگ و میر کودکان بر اثر اسهال در افغانستان از ده هزار تن در سال، اندکی کاهش یافته اما هنوز این مریضی جان بسیاری از کودکان افغانستان را می‌گیرد.

بر اساس آمار یونیسف سالانه در افغانستان 80 هزار کودک جان شان را از دست میدهند که دلیل مرگ 12 درصد (9600 تن) آن‌ها، بیماری اسهال است.

این سازمان می‌گوید که چنین آماری بسیار تأسف‌بار است، زیرا جلو بیماری اسهال را می‌توان با شستن دست‌ها با آب و صابون به شدت کاهش داد.

این سازمان دلیل اصلی ابتلا به اسهال در میان کودکان افغانستان را سوء تغذیه در 1.2 ملیون کودک و کوتاهی قد در 42 درصد آنان یاد کرده است.

بر اساس آمار موجود، در افغانستان 58 درصد مردم به آب آشامیدنی پاک و 39 درصد به بهداشت سالم محیطی دسترسی دارند. در روستاهای کشور 33 درصد به بهداشت محیطی و 53 درصد به آب آشامیدنی پاک دسترسی دارند.

یونیسف ناامنی‌ را دلیل اجرای آهستۀ روند توسعه در کشور می‌داند و می‌گوید در حال حاضر، تنها ولسوالی نیلی در دایکندی به عنوان محیط سالم شناخته شده که مردم آن در فضای باز مدفوع نمی‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала