پنج زن نامزد ریاست جمهوری روسیه+عکس

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر Теле- и радиоведущая, журналист Екатерина Гордон
Теле- и радиоведущая, журналист Екатерина Гордон - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی افراد ممکن است فکر کنند که فرهنگ سیاسی روسیه یک فرهنگ مرد سالارانه است اما زنان در روسیه مدتهاست که در سیاست دخیل هستند و چندین بار به ریاست جمهوری راه یافته اند.
© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر کسینیا سبچاک
کسینیا سبچاک - اسپوتنیک افغانستان
1/4
کسینیا سبچاک
© Sputnik / Ramil Sitdikovایرینا خکمات
ایرینا خکمات - اسپوتنیک افغانستان
2/4
ایرینا خکمات
© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر ایکترینا گردون
ایکترینا گردون - اسپوتنیک افغانستان
3/4
ایکترینا گردون
© POOL /  مراجعه به بانک تصاویر ایلا پامفیلوا
4/4
ایلا پامفیلوا
1/4
کسینیا سبچاک
2/4
ایرینا خکمات
3/4
ایکترینا گردون
4/4
ایلا پامفیلوا

الا پمفیلوا اولین زن بود که در سال  2000 در انتخابات ریاست جمهوری در روسیه اشتراک کرده بود. در آن زمان، پمفیلوا رهبر جنبش "برای کرامت مدنی" بود. بر اساس نتایج انتخابات که در تاریخ 26 مارچ 2000 برگزار شد، حمایت از 1.01 درصد از رای دهندگان (758، 966 رای) و رتبه هفتم را در میان سایر نامزدها دریافت کرد.

در سال 2004، یک شخصیت عمومی، نویسنده ایرینا خکمادا، دومین زن بود که انتخابات ریاست جمهوری در روسیه اشتراک کرده بود. در زمان نامزد شدن، او رئیس کمیته حزب اتحادیه حقانیت بود، اما به عنوان نامزد مستقل انتخاب شد. در انتخابات ریاست جمهوری که در تاریخ 14 مارچ 2004 برگزار شد، خکمادا مقام چهارم رأی دهندگان را به خود اختصاص داد.

مچنین در سال 2012، سوتلانا پونووا، رهبر حزب "ولایا" (که بعدا توسط محکمه عالی در تاریخ 9 اگست 2016 به حالت تعلیق درآمد) همچنان مایل بود برای ریاست جمهوری روسیه خودش را کاندید کند. با این حال، او در طول مرحله ثبت نام، نامزدی را رد کرد، زیرا او تنها 243،245 امضا رای دهنده را به جای 2 میلیون بدست آورد.فهرست کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری اخیرا با چند تن از خانم های فعال روسیه اضافه شد.

ترامپ با پوتین در مورد «مداخله روسیه» در انتخابات ایالات متحده گقتگو کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ با پوتین در مورد «مداخله روسیه» در انتخابات ایالات متحده گقتگو کرد

تا به حال دو زن آمادگی خود را برای اشتراک در انتخابات سال 2018 اعلام کرده اند.

یکی از این کاندیداهای زن، روزنامه نگار روسی و فعال حقوق بشر، یکتپرینا گردون، روز دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد در انتخابات در مارچ 2018 اشتراک کند.

و همچنین کسنیا سبچاک خبرنگار و مجری تلویزیونی، دختر "اناتولی سبچاک" نخستین شهردار سنت پترزبورگ است. او می گوید که قصد خویش برای شرکت در انتخابات را در ملاقات اخیر خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری در جریان یک مصاحبه در مورد زندگی پدر فقیدش، که امسال 80 ساله شده است، را به اطلاع رئیس جمهوری هم رسانده است. به گفته سبچاک، رئیس جمهوری روسیه در واکنش به این مسئله تنها به او گفت: «هر کسی حق تصمیم گیری در این مورد را دارد و باید خود مسئولیت تصمیماتی که می گیرد را برعهده بگیرد.»

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала