سفیر روسیه: ما خواهان یک افغانستان عاری از تروریسم و مواد مخدر می باشیم

© Photo / کسراسفیر روسیه: ما خواهان یک افغانستان عاری از تروریسم و مواد مخدر می باشیم
سفیر روسیه: ما خواهان یک افغانستان عاری از تروریسم و مواد مخدر می باشیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه در ترکمنستان اعلام نموده است که روسیه خواستار یک افغانستان عاری از جنگ، مستقل، با ثبات و دارنده اقتصاد پیشرفته که آزاد از تروریسم و مواد مخدر باشد، است.

به گزارش اسپوتنیک، السکاندر بلوخین، سفیر روسیه در ترکمنستان امروز (چهارشنبه) در جریان سخنرانی اش در هفتمین نشست همکاری های منطقوی برای افغانستان (RECCAVII) خاطر نشان ساخت که همکاری های روسیه — افغانستان در حال رشد می باشند. به گفته وی، از ماه جنوری الی ماه اگست سال ۲۰۱۷ حجم معاملات تجارتی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

بلوخین همچنان یادآور شد که در جریان دومین همایش تجارتی روسیه — افغانستان به تاریخ ۳۱ اکتوبر در کابل هر دو جناح آمادگی شان را برای به امضا رسانیدن تفاهم نامه همکاری میان شرکت راه های آهن روسیه و افغانستان، در مسکو اعلام نمودند.

به گفته سفیر روسیه در ترکمنستان،‌ برنامه های آموزشی برای کارکنان ملی افغانستان به مصرف بودجه روسیه، ادامه دارند. وی گفت که ۳۸۴ شهروند افغانستان در سال ۲۰۱۷ شامل پوهنتون های روسی شده اند.

وی همچنان به ضرورت برگزاری مذاکرات بین افغانی به هدف تامین هر چه زودتر صلح و ثبات در افغانستان،‌ اشاره نمود و آنرا مهم خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала