تاریخ معرفی نامزد وزرای جدید کابینه به پارلمان اعلام شد

© AP Photo / Rahmat Gul, Poolتاریخ معرفی نامزد وزرای جدید کابینه به پارلمان اعلام شد
تاریخ معرفی نامزد وزرای جدید کابینه به پارلمان اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هیات اداری مجلس نمایندگان می‌گوید که وزارت دولت در امور پارلمانی وعده سپرده است تا ۱۳ نامزد وزیر جدید کابینه را به تاریخ چهار قوس جهت کسب رای اعتماد، به این مجلس معرفی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، نذیر احمد احمدزی، معاون دوم مجلس نمایندگان امروز چهارشنبه (۲۴ عقرب) به رسانه‌ها گفت که معرفی نامزد وزرای جدید کابینه به روز شنبه (۴ قوس) در آجندای مجلس گرفته شده است.
آقای احمدزی افزود که غلام فاروق وردک وزیر دولت در امور پارلمانی طی یک تماس تلفونی به هیات اداری مجلس وعده سپرده است که نامزد وزرای جدید کابینه معرفی می‌شوند و به همین دلیل در آجندای مجلس گرفته شده است.
در همین حال، عرفان الله عرفان نایب منشی مجلس می‌گوید که احتمالاً نامزد وزرای جدید کابینه با برخی تغییرات به مجلس نمایندگان معرفی شوند.
آقای عرفان گفت که اسناد تحصیلی ۱۳ نامزد وزیر پیش از این به مجلس نمایندگان آمده است؛ اما هنوز مشخص نیست که چه کسانی تغییر و تبدیل می‌شوند، به گفته وی، اسناد تحصیلی سه نامزد وزیری که جدیداً معرفی می‌شوند، تا هنوز به مجلس نیامده است.
حدود دو ماه پیش حکومت اسناد تحصیلی هفت نامزد وزیر جدید کابینه را به مجلس فرستاد ولی به جای سرپرست های وزارت خارجه، اطلاعات و فرهنگ و معارف کسی را معرفی نکرده بود.
معاون دوم مجلس نمایندگان می‌گوید که در صورتیکه حکومت به وعده خود عمل نکند و به تاریخ اعلام شده نامزد وزرای جدید به مجلس معرفی نشوند، بودجه وزراتخانه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند از سوی مجلس قطع خواهد شد.
هم اکنون، 13 وزارتخانه توسط سرپرستان اداره می‌شوند. برخی این وزارت‌ها یک سال است که در سرپرستی به سر می‌برند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала