داکتر عبدالله احتمال نامزدی در انتخابات را رد نکرد

© AP Photo / Massoud Hossainiداکتر عبدالله احتمال نامزدی در انتخابات را رد نکرد
داکتر عبدالله احتمال نامزدی در انتخابات را رد نکرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان و کاندیدای ریاست جمهوری در دو انتخابات گذشته، احتمال کاندیداتوری در این انتخابات را رد نکرد اما گفت که هنوز برای اعلام نامزدی در انتخابات آینده، زود است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری خامه عبدالله عبدالله در جریان سفرش به ایالات متحدۀ امریکا با این پرسش خبرنگار «صدای امریکا» روبرو شد که آیا در انتخابات آینده خودش را کاندیدا خواهد کرد یا نه، آقای عبدالله اعلام کرد که به باور وی، هنوز برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات بعدی زود است.

رییس اجرایی گفت که پیش از این که در مورد کاندیداتوری در انتخابات بعدی، سخن بگوید می‌خواهد به این نکته که اشاره کند که برای کسانی  که اعتماد کردند و به وی رأی دادند، کار بسنده نکرده است.

آقای عبدالله در حالی نامزدی در انتخابات بعدی را رد یا تأیید نکرده است، که در دو انتخابات 2009 و 2014 رقابتش با حامد کرزی و اشرف‌غنی احمدزی به جنجال کشیده شد و او سر انجام در 2014 با میانجیگری وزیر خارجۀ امریکا، حاضر شد تا در یک حکومت ائتلافی با اشرف‌غنی کار کند.

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی افغانستان برای یک سفر رسمی به امریکا و کانادا رفته است ضمن دیدار با مقامات امریکایی در شماری از مراکز تحقیقاتی و پژوهشی واشنگتن در خصوص وضعیت افغانستان و منطقه سخنرانی کند و در سفرش به کانادا در «نشست بین المللی امنیتی هالیفاکس» اشتراک و سخنرانی می‌نماید.

سپس، رییس اجراییه افغانستان به نیویارک خواهد رفت و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دربارۀ قطعنامۀ سالانۀ سازمان ملل در پیوند به «وضعیت افغانستان» سخنرانی خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала