ربات چینایی امتحان عمل پزشکی را سپری کرد

© REUTERS / Kim Kyung-Hoonربات چینایی امتحان عمل پزشکی را سپری کرد
ربات چینایی امتحان عمل پزشکی را سپری کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برای نخستین بار در تاریخ چین یک ربات به نام «سیاو ای» موفق به دریافت معاینه دولتی برای کسب مجوز برای انجام عملی پزشکی شد.

ربات داکتر دندان + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
ربات داکتر دندان + ویدیو
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیون مرکزی PRC، برای سپیری نمودن این امتحان نیاز به 10 ساعت است، اما این ربات در 60 دقیقه این آزمون را سپری نمود.

برای دریافت مجوز حداقل نیاز به 96 نمره است، که ربات سیاو ای از مجموعه 600 نمره 456 نمره به دست آورد. این ربات را 10 ممتحن زیر نظر داشتند.

به گفته سازمان دهندگان این آزمون، سیاو ای در این امتحان دسترسی به انترنت نداشت و تنها با کمک اطلاعات که در حافظه داخلی خود داشت، اداره می شد.

به گفته تسنگاوا وو جی معاون رئیس دانشکده مهندسی الکترونیک، ربات ها مزایای زیادی برای مردم دارند که در حف سرعت، اندازه اطلاعات و پردازش کمک زیادی می کنند.

به گفته وی، در پزشکی مدرن، این ربات های که مجهز به هوش مصنوعی هستند، در بخش های زیادی به طور جدی به پزشکان کمک می کنند.

برای آماده سازی سیاو ای برای امتحان نزدیک به یک و نیم سال — از ماه جون سال 2016 تا به حال وقت را در بر گرفته است و توسعه دهندگان در حافظه ربات اطلاعاتی را از کتاب های درسی پزشکی شارژ و منظم نموده اند. در مجموع حافظه هوش مصنوعی این ربات شامل داده هایی بیش از 60 کتاب تخصصی و کتاب های پزشکی است. علاوه بر این موارد زیادی از بیماری های که در این شفاخانه مورد مطالعه قرار گرفته نیز در حافظه این ربات ثبت گردیده است.

پیش از این، رسانه ها گزارش داده بودند، که نخستین دندان پزشک ربات نیز بدون کمک انسان ها یک عملیات را موفقانه در چین انجام داده است. همچنان در یکی از شهرهای چین در حال برنامه ریزی برای باز کردن یک حوزه پولیس که تنها در آنجا ربات های کار خواهند کرد، کار جریان دارد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала