پیشروی پنجصد متری پاکستان به خاک افغانستان و احتمال خیزش های مردمی

© AP Photo / Mohammad Sajjadپیشروی پنجصد متری پاکستان به خاک افغانستان و احتمال خیزش های مردمی
پیشروی پنجصد متری پاکستان به خاک افغانستان و احتمال خیزش های مردمی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای پاکستانی صدها متر در خاک افغانستان در ننگرهار، پیشروی کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، احمد علی حضرت، رئیس شورای ولایتی ننگرهار، می گوید که نیروهای پاکستانی در ولسوالیهای سرحدی ولایت به مساحت پنج صد متر در داخل خاک افغانستان پیشروی نموده اند.
 ولسوالی های دوربابا،مهمندره و لعلپور ننگرهار بیشتر تحت تهدید قرار دارند ونیروهای سرحدی پاکستان در صدد ایجاد سیم خاردار در امتداد خط دیورند اند.
رئیس شورای ولایتی ننگرهار به صدای امریکا گفته است که اگر دولت در برابر این اقدامات پاکستان عکس العمل نشان ندهد، اقوام آن ولایت به خیزشهای مسلحانه می پردازند و جلو اینکار را می گیرند.
در همین حال جاوید زمان غمشریک، عضو شورای ولایتی ننگرهار، نیز از حکومت افغانستان خواهان جلوگیری تحرکات نظامیان پاکستانی در امتداد خط دیورند است.
اما عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار پیشروی قوای پاکستانی به داخل قلمرو افغانستان را رد می کند.
مقامات در ننگرهار می گویند که نیروهای سرحدی پاکستان قبل از این در ولسوالی گوشتۀ این ولایت ده ها متر در داخل خاک افغانستان پیشروی کرده اند.

ولی به علت عدم جلوگیری آن توسط حکومت افغانستان، باری دیگر بیشتر ملکیت این کشور مورد هدف نیرو های پاکستانی قرار گرفته است.

Пуск ракет РСЗО Ураган во время тренировки по управлению ракетными ударами и огнем артиллерии на полигоне Чебаркуль - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان ١٠٠٠ راکت بر کنر پرتاب کرده است

این درحالیست که نیروهای نظامی پاکستان بر ولسوالی های سرحدی کنر و ننگرهار از ماه ها به اینطرف راکت پرتاب می کنند که اکثر اوقات خسارات جانی ومالی در پی داشته است.
حکومت کابل تا حال در مورد ادعای پیشروی نیرو های پاکستانی به داخل قلمرو افغانستان واکنش نشان نداده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала