ارگ: رییس جدید کمیسیون انتخابات عنقریب براساس قانون معرفی می‌شود

© Wikipediaارگ: رییس جدید کمیسیون انتخابات عنقریب براساس قانون معرفی می‌شود
ارگ: رییس جدید کمیسیون انتخابات عنقریب براساس قانون معرفی می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریاست جمهوری به تعقیب برکناری رییس کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که رییس آینده این کمیسیون بر اساس قانون انتخابات افغانستان گماشته خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، ریاست جمهوری می گوید که قرار است در آیندۀ نزدیک از فهرست نام هایی که از سوی نهادهای مربوط، به حکومت سپرده شده اند، یک فرد به جای نجیب الله احمدزی، رییس برکنار شدۀ کمیسیون مستقل انتخابات، معرفی شود.

هرچند نهادهای ناظر تأکید دارند که باید هرچه زودتر جای خالی آقای احمدزی پر شود، اما ریاست جمهور زمان معینی را برای معرفی شخص دیگری به این سمت، مشخص نکرده است.

دواخان مینه پال، معاون سخنگوی رییس جمهور در این باره گفته است: «حکومت بر بنیاد قانون برای گزینش یک فرد دیگر به جای آقای احمدزی در آینده نزدیک اقدام خواهد کرد.»

با این همه، نهادهای ناظر انتخابات می گویند که تاکنون ریاست جمهوری از این نهادها درخواست معرفی فهرستی از افراد واجد شرایط را برای جای‌گزینی نجیب الله احمدزی نکرده اند.

یوسف رشید، رییس اجرایی فیفا و عضو کمیتۀ گزینش اعضای کمیسیون انتخابات با ابراز نظر در این مورد، گفت: «روش معلوم نیست که آیا بر بنیاد قانون این فرد را تعیین می کنند و یا سیاسی و باید این روشن شود.»

اما خواست دیگر این است که برای گزینش یک فرد به حیث رییس کمیسیون مستقل انتخابات، باید بار دیگر کمیتۀ گزینش دست به کار شود.

نعیم ایوب زاده، رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان اظهار داشت: «کمیتۀ گزینش باید از سر، افراد را انتخاب کنند تا رییس جمهور بربنیاد تصمیم کمیتۀ گزینش یک فرد را تعیین کند.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала