ائتلاف اسرائیل و عربستان بر ضد ایران

© AFP 2023 / Mandel Nganائتلاف اسرائیل و عربستان بر ضد ایران
ائتلاف اسرائیل و عربستان بر ضد ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه لیبراسیون: اسرائیل و عربستان برای مقابله با ایران متحد می شوند

روزنامه لیبراسیون چاپ فرانسه در تحلیلی نوشت که اسراییل و عربستان سعودی برای مقابله با دشمن مشترک شان ایران، بیش از پیش به هم نزدیک می شوند.

اسپوتنیک به نقل از اطلس پرس، گیوم ژاندرون خبرنگار این روزنامه چپ گرا در تل آویو نوشت: در حالی که بسیاری از ناظران سیاسی خطر درگیری بین اسرائیل و حزب الله را در پی استعفای سعد حریری صدراعظم لبنان، هشدار می دهند، تساهال استردرستیز اردوی اسراییل با شکستن یک تابو (حریم ممنوعه) در مطبوعات سعودی حاضر شد و این احتمال را در کوتاه مدت بعید دانست، اما تاکید کرد که حکومت عبری کاملا با مواضع ضد ایرانی ریاض همراستا است.

لیبراسیون نوشت: اولین بار است که یک مقام عالی رتبه اسرائیل در مطبوعات سعودی تریبون می گیرد. با گذشته زمان و تغییر زمانه، حریم های ممنوعه نیز در نوردیده می شود. همین پنجشنبه، ائیلاف، روزنامه اینترنتی سعودی مستقر در لندن، مصاحبه ای را با گادی آیزنکوت ستردرستیز ادوی اسرائیل، منتشر کرد.

کشور عربستان سعودی و اسرائیل رسما هیچ نوع مناسبات با هم ندارند. اما این فقط در سطح رسمی است. زیرا هر دو طرف دیگر حتی از این بیم ندارند که همراهی و همدلی خودشان را در برابر دشمن مشترک شان ایران علنی کنند، که رئیس تساهال از آن به عنوان " بزرگترین و واقعی ترین خطر در منطقه " یاد می کند و اینکه آماده است تا" تجارب شان و اطلاعات شان را با کشورهای عربی میانه رو و در تقابل با ایران مبادله کنند و به اشتراک بگذارند".

این مقام نظامی اسرائیلی در این مصاحبه به طور خاص به عربستان سعودی اشاره می کند و تاکید می کند که" ما با عربستان در توافق کامل قرار داریم و این کشور هیچوقت دشمن ما نبوده است".

لیبراسیون گفت، ما به سوی یک زمین لرزه حرکت می کنیم که یک سوی آن تهران با اهداف سلطه طلبانه اش بر محور هلال گذرنده از عراق و سوریه و لبنان تا مدیترانه قرار دارد، و سوی دیگر آن محور واشنگتن- ریاض- تل آویو که طاقت شان از رفتار های ایرانی ها به تنگ آمده است و دیگر نمی توانند مداخله جویی های ایران را در یمن و سوریه  تحمل کنند. به همه اینها باید تردید افکنی ها درباره توافق هستوی ایران را اضافه کنیم که همواره میدان مخالفت ورزی های اسرائیل بوده است و امروز دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا نیز در همین میدان شمشیر می زند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала