ثبت 15 مورد تجاوز جنسی بر کودکان در شمال افغانستان

© Photo / کسراثبت 15 مورد تجاوز جنسی بر کودکان در شمال افغانستان
ثبت 15 مورد تجاوز جنسی بر کودکان در شمال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون حقوق بشر افغانستان می‌گوید از آغاز سال جاری تاکنون 40 مورد خشونت بر علیه کودکان در شمال کشور ثبت شده که 15 مورد آن تجاوز جنسی اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری سلام‌وطندار، سیدمحمد سامع رییس دفتر ساحوی کمسیون حقوق بشر در شمال کشور در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی کودک وضعیت کودکان کشور را مناسب نمی‌داند. او می‌گوید که آمار خشونت در برابر کودکان افزایش یافته و از آغاز سال تاکنون تنها در زون شمال، 40 مورد خشونت شامل 15 مورد تجاوز جنسی بر کودکان ثبت شده است.

آقای سامع در مراسمی به مناسبت بیست‌وهشتمین سالگرد تصویب کنوانسیون حقوق کودک در شهر مزارشریف گفت که از میان چهارولایت شمالی سمنگان، بلخ، جوزجان و سرپل بیشتر آمار خشونت در برابر کودکان در ولایت بلخ ثبت شده است.

در افغانستان شمار کودکان کار بسیار فراوان است، بسیاری از آن‌ها را فقر به خیابان‌های شهرها کشیده است. گفته می‌شود شماری از کودکان در جریان کار، مورد آزار و اذیت و حتا تجاوز جنسی قرار می‌گیرد.

عبدالحمید صفوت، رییس اتحادیه‌های مدنی در بلخ، با ابراز نگرانی از وضعیت کودکان می‌گوید که دولت از یکسو دارای ضعف است و از سوی دیگر بر تمامی نقاط کشور دسترسی و حاکمیت ندارد و همین سبب شده است تا وضعیت کودکان ناگوار بماند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала