خواست داکتر عبدالله از وزیر دفاع کانادا

© Sputnik / Alexey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر خواست داکتر عبدالله از وزیر دفاع کانادا
خواست داکتر عبدالله از وزیر دفاع کانادا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آقای عبدالله دیروز، در نشست امنیتی بین‌المللی هالیفکس در کانادا گفت که افغانستان علاقه مند به سرگیری برنامه آموزشی کانادایی برای نیروهای امنیتی افغانستان است .

به گزارش اسپوتنیک، آقای عبدالله گفته است که " درباره مسئله از سرگیری کار مربیان کانادایی در افغانستان با وزیر دفاع کانادا، خارجیت سینگ سجان، صحبت کرده است."
او همچنین گفته است که ، اعمال فشار جدی بر طالبان و پرداختن به موضوع پنا‌هگاه‌های هراس‌افگنان می‌تواند طالبان را به "شکست کامل مواجه یا آنان را وارد گفت‌وگو کند."
بر بنیاد خبرنامه‌ی ریاست اجرایی، آقای عبدالله گفته است: "بازی دوگانه‌ی پاکستان و حمایت از طالبان، زمینه‌ی پیدایش مجدد آنان را فراهم کرد".
به گفته‌ی آقای عبدالله، برنامه‌ی خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان از سوی اداره‌ی پیشین در سال 2014 "پیامدهای منفی" داشت و زمینه‌ی "حضور و فعالیت دراز مدت طالبان" را فراهم کرد.
او با اشاره به "تضعیف طالبان" در مقابل نیروهای امنیتی کشور گفت که می‌توان در سایه‌ی راهبرد جدید امریکا "بقایای طالبان را با پرداختن به پناهگاه‌های هراس‌افگنان، این گروه و سایر جریان‌های هراس‌افگن را در افغانستان و منطقه نابود کرد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала