امریکا با ایجاد نفاق مذهبی بقای خود را در افغانستان می بیند

© Photo / Shahin Olakaraامریکا با ایجاد نفاق مذهبی بقای خود را در افغانستان می بیند
امریکا با ایجاد نفاق مذهبی بقای خود را در افغانستان می بیند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نزدیک به چهل سال در افغانستان جنگ های داخلی بر سر مسایل مذهبی، دینی و گاه بر سر مسایل سیاسی جریان دارد.

پس از هجوم اتحاد جماهیر شوروی وقت در افغانستان خارجی ها و مخصوصا امریکا از تنظیم های جهادی پشتیبانی مالی و لوژستیکی خود را آغاز کردند. این تنظیم ها با استفاده از کمک های امریکا و دیگر کشورهای خارجی به تبلیغات منفی در برابر دولت مرکزی و اتحاد جماهیر شوروی را آغاز کردند. این تنظیم ها به مردم این کشور انگیزه های گوناگونی دادند که گویا روسها در این کشور حمله نموده اند تا کشور ما را تصاحب شوند و یا هم دین ما در خطر است  و یک تعداد از مردم های کم سواد و بی سواد هم فریب این تنظیم ها را خوردند، که در نتیجه بیشتر از یک میلیون شهید، معلول و معیوب حاصل این جنگ ها است.

حادثه 11 سپتمبر بهانه ای برای هجوم

پس از حادثه 11 سپتمبر و حملات امریکا به بهانه ای مبارزه با تروریزم حکومت انتقالی به رهبری و پشتیبانی قاطع امریکا به رهبری حامد کرزی در افغانستان به وجود آمد. مردم افغانستان که از جنگ خسته شده بودند، از امریکا انتظار داشتند که برای شان یک زندگی صلح آمیزی را در افغانستان بسازد، اما آهسته آهسته دیده شد که در بعضی مواقع این امریکایی ها خود ناقضان حقوق بشر اند و بی درنگ بدون داشتن معلومات درست خانه های مردم را ویران می کنند، به مقدسات مردم توهین می کنند و شاید هم یگانه هدف اینها این باشد که بقای خود را در همین بی ثباتی و بد امنی در افغانستان می بینند.

هدف امریکا از حملات کورکورانه شان دامن زدن به جنگ بود و می خواست تا مردم از حکومت افغانستان رو گردانیده و در صفوف مخالفان بپیوندند، تا با استفاده از این کارشان بتوانند برای مدت طولانی در افغانستان بمانند.

اعلام راهبرد و آغاز حملات دوباره هواپیماهای امریکا

هواپیماهای امریکا پس از اعلام راهبرد این کشور برای افغانستان دوباره به حملات شبانه خود آغاز کردند.

به طور نمونه می توان گفت: در این اواخر امریکایان عمدا خانه های مردم را توسط جنگنده های خود بمباران می کنند و به گفته گواهان در این بمبارد ها افراد ملکی از جمله پیر مردان، زنان و حتی کودکان بی گناه نیز کشته و زخمی می شوند. و از همه بدتر اینکه امریکایی ها در این اواخر هیچگونه غرامت نپرداخته و حتی معذرت خواهی بابت این جنایات شان نمی کنند، که بمباردمان خانه های مردم عام در ولسوالی امام صاحب ولایت کندز، ولسوالی چهار دره ولایت کندز، شفاخانه دوکتوران بدون سرحد در شهر کندز، بمباران ولسوالی چوکی ولایت کنر، بمباران دشت باری در ولایت لوگر و دهها بمباری دیگر که نمونه های از جنایات جنگی امریکا در افغانستان می باشد.

از این هم گذشته نه تنها بمباران خانه های مردم عام توسط جنگنده های امریکایی ها در افغانستان صورت می گیرد، بلکه دیده شده در بسیاری جاها حتی نیروهای امنیتی افغانستان نیز مورد بمباران قرار گرفته اند، که حتی نمایندگان پارلمان کشور بارها این عمل امریکایی ها را محکوم کرده اند و خارجیان با یک معذرت خواهی عادی که گویا غیر عمدی این کار صورت گرفته به جنایات شان پرده می اندازند.

بی احترامی به مقدسات مردم افغانستان توسط خارجی ها سبب تضعیف دولت افغانستان می شود

از طرف دیگر چندی پیش گروهی از امریکایی ها شب هنگام با پخش شب نامه هایی توسط هواپیماهای شان در ولایت پروان نشان دادند، که هیچگونه احترامی به مقدسات مردم افغانستان ندارند و این کارشان سبب شد مردم ولایت پروان دست به اعتراض و تظاهرات در برابر این کار امریکایی ها بزنند. این تظاهرات باعث مسدود شدن شاهراه کابل-شمال افغانستان برای چندین ساعت شد.

طالبان که گروه تندرو اسلامی مخالف سیاسی دولت افغانستان می باشد، از این فرصت استفاده کرده و با پخش خبرنامه ای این عمل امریکایی ها را تقبیح و سخن از انتقام در برابر بی حرمتی امریکایی ها به مقدسات اسلامی شدند.

چند روز پس از آن ما شاهد یک حمله انتحاری در ساحه ولسوالی بگرام در مقابل دروازه پایگاه امریکایان بودیم، که شماری افراد داخلی و خارجی کشته و زخمی شدند و بعد از آن گروه طالبان با پخش خبرنامه ای مسئولیت آن حمله را بدوش گرفته و آن عمل شان را انتقام در برابر بی حرمتی مقدسات شان عنوان کردند.

در این مورد استاد ناصر شفیق یکی از استادان دانشگاه دعوت که در بخش مسایل دینی نیز تدریس میکنند، با ابراز اینکه چرا امریکایی ها میخواهند دست به چنین عمل های بزنند نظریات خود را چنین بیان میکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала