آمریکا مخالف بررسی جنایات جنگی‌اش در افغانستان است!

© AP Photo / Mike CorderExterior view of the Europol headquarters in The Hague, Netherlands, Friday, Dec. 2, 2016
Exterior view of the Europol headquarters in The Hague, Netherlands, Friday, Dec. 2, 2016 - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که با دخالت دادگاه جهانی در بررسی جنایات جنگی در افغانستان مخالف است.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که دادگاه بین‌المللی لاهه برای آغاز تحقیقات درباره جنایات جنگی نظامیان آمریکایی در افغانستان تلاش دارد اما آمریکا با این بهانه که تحقیقات دادگاه لاهه از نظامیان آمریکایی غیرمنصفانه خواهد بود با دخالت دادگاه لاهه در افغانستان مخالفت کرده است
پیش از این «فاتو بنسودا» دادستان کل دادگاه بین‌المللی لاهه اعلام کرده بود که شواهدی از ارتکاب احتمالی جنایات جنگی از سوی نظامیان آمریکایی، نیروهای امنیتی افغان و مخالفان مسلح در افغانستان وجود دارد.
بنسودا از هیئت قضایی این دادگاه خواسته بود تا مجوز آغاز تحقیقات درباره جنایات جنگی صورت گرفته در افغانستان را صادر کند تا به جنایات جنگی احتمالی در این کشور رسیدگی شود.
وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این موضوع با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که آغاز تحقیقات دادگاه لاهه در افغانستان به برقراری ثبات و امنیت در این کشور کمکی نمی‌کند.
در ادامه این بیانیه‌ تاکید شده است که تحقیقات دادگاه لاهه از نظامیان آمریکایی غیرمنصفانه خواهد بود و آمریکا با مداخله دادگاه بین‌المللی لاهه برای رسیدگی به جنایات جنگی احتمالی در افغانستان مخالف است.
از سوی دیگر، کمیسیون حقوق بشر افغانستان معتقد است که مداخله دادگاه لاهه در جنگ افغانستان می‌تواند به "فرهنگ معافیت" در این کشور پایان بدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала