نقش اجلاس روسیه، ترکیه و ایران در منطقه

© Sputnik / Mikhail Klimentievپوتین و روحانی
پوتین و روحانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روحانی: اجلاس سران روسیه، ایران و ترکیه نقش مهمی در ثبات منطقه دارد.

رئیس جمهور ایران تاکید کرد: اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه نقش مهمی در توسعه و تقویت صلح و ثبات پایدار در سوریه و منطقه دارد.

اسپوتنیک به نقل از مهر، حسن روحانی عصر چهارشنبه در حاشیه نشست سه جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه در سوچی روسیه، و در دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، با اشاره به روابط روبه گسترش تهران — انقره در بخش های مختلف، صحبت کرد: توافقات فی مابین در راستای توسعه و تقویت همکاری های تجارتی و اقتصادی دو کشور بسیار باارزش استند و باید برای تسریع در اجرای کامل این توافقات تلاش کنیم.

روحانی توسعه همکاری های بانکی ایران و ترکیه بویژه در زمینه تجارت با پول ملی دو کشور را در گسترش همکاری های تجارتی و اقتصادی مورد اشاره قرار داد و از جمله بر ضرورت تشکیل پنجره واحد و فعالیت تمام وقت گمرک ها دو کشور در این زمینه نیز تاکید کرد.

روحانی گفت: اجلاس سه جانبه سران سه کشور امروز در سوچی، نقش مهمی در توسعه و تقویت صلح و ثبات پایدار در سوریه و منطقه دارد.

رئیس جمهور ایران خاطرنشان کرد: امروز پایه های اصلی داعش در سوریه و عراق فروریخته است، اما هنوز تا محو کامل تروریزم از منطقه فاصله داریم. ایران و ترکیه باید برای تحقق اهداف مشترک خود بویژه برقراری صلح و ثبات پایدار در منطقه مناسبات و همکاری های خود را افزایش دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала