نخستین واکنش نظامی نیروهای افغان به حملات راکتی پاکستان

© Sputnik / Iliya Pitalevنخستین واکنش نظامی نیروهای افغان به حملات راکتی پاکستان
نخستین واکنش نظامی نیروهای افغان به حملات راکتی پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای امنیتی افغانستان برای نخستین بار در برابر حملات راکتی نظامیان پاکستانی در ولایت کنر پاسخ متقابل داده اند.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، فرماندۀ پولیس کنر گفته است: "در پاسخ نیروهای دولتی به حملات راکتی "نظامیان پاکستانی چندین قرارگاه مهم نظامیان پاکستانی نابود شده اند.

مقام های کنر می گویند که از یک هفته بدینسو نظامیان پاکستانی بیش از یک هزار راکت بر بخش هایی سرحدی و شش ولسوالی ولایت کنر پرتاب کرده اند که سبب کشته و زخمی شدن پنج غیر نظامی در یک هفته اخیر در این ولایت شده است.

وحید الله کلیمزی، والی کنر در این ارتباط گفته است:"در حملات نظامیان پاکستانی ۲۲۱ هموطن ما مجبور شدند که خانه های شان را ترک بگویند و آواره شوند."

به گزارش طلوع نیوز، جمعه گل همت، فرمانده پولیس کنر گفته است:"بزرگترین ضربات را به قرار گاه های نظامیان پاکستانی وارد کردیم از توپ های دیسی استفاده کردیم و مستقیم قرار گاه های شان را هدف قرار دادیم."

در کنار گزینه های نظامی پرداختن به راه حل های سیاسی نیز برای متوقف ساختن این حمله های نظامیان پاکستانی روی میز حکومت افغانستان است.

پیش از این وزارت دفاع ملی از فرستادن یک هیات بلند پایه نظامی برای گفت و گو در کار متوقف ساختن این حمله ها به اسلام آباد سخن گفته بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала