هشدار دانشجویان دایکندی در پیوند به قضیه خودکشی زهرا خاوری

© Sputnikهشدار دانشجویان دایکندی در پیوند به قضیه خودکشی زهرا خاوری
هشدار دانشجویان دایکندی در پیوند به قضیه خودکشی زهرا خاوری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته این دانشجویان، زهرا خاوری نمونه ای از بی عدالتی های موجود در افغانستان است و اگر این روند ادامه پیدا کند فرار مغز ها از کشور بیشتر می شود.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبر گزاری صدای افغان (آوا)، روح الله نادری، رئیس انجمن دانشجویان ولایت دایکندی مقیم بلخ در هفتمین دور جشن فراغت دانشجویان این ولایت گفت: "دانشجویان دایکندی با رعایت موازین اخلاقی همیشه در صدر ممتاز ترین دانشجویان افغانستان قرار داشته اند به طوری که سال قبل ۱۸۰ نفر و امسال ۱۱۵ نفر از دانشگاه بلخ فارغ التحصیل داشتیم".

نادری از عدم وجود زمینه کاری برای فارغ التحصیلان اظهار نگرانی کرد و گفت: "بیکاری در افغانستان یک پدیده شوم است که از ناامنی سر چشمه گرفته ولی مسئولین باید زمینه فعالیت جوانان و خصوصا دانشجویان را فراهم کنند تا در این کشور یک تحول مثبت رونما گردد".

مسئول دانشجویان دایکندی در اخیر برای حکومت مرکزی خاطر نشان ساخت که اگر قضیه زهرا خاوری درست پیگیری نشود ما دست به اعتراض های دسته جمعی می زنیم.

وی افزود: "دانشجویان دایکندی پس از اتمام جشن فراغت، داد خواهی گسترده ای را برای احقاق حق زهرا خاوری انجام می دهند".

نامبرده می افزاید: "سران حکومت مرکزی باید تمام اساتیدی را که تبعیض، تعصب و خلاف قانون و اخلاق رفتار می کنند را اخراج نمایند".

زهرا خاوری دانشجویی است که چند روز پیش ، پس از ۵ سال تحصیل برای دفاع از پایان نامه اش در مقابل استاد رهنمای خود چندین بار مجبور به تکرار دفاع شد اما دفاعیات پذیرفته نشد و بالاخره دست به خودکشی زد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала