پلان های امریکا برای سوریه؛ حضور دائمی نظامی و ایجاد دولت جدید

© AFP 2023 / SSGT JASON D. BECKSTAND / USMCپلان های امریکا برای سوریه؛ حضور دائمی نظامی و ایجاد دولت جدید
پلان های امریکا برای سوریه؛ حضور دائمی نظامی و ایجاد دولت جدید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات ایالات متحده قصد ندارند پس از شکست داعش در سوریه نیروهای مسلح خود را از این کشور خارج کنند بلکه می خواهند حکومت جدیدی را در شمال این کشور تاسیس نمایند.

 به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه واشنگتن پست با استناد به منابع خود نوشته است.
به گفته این منابع، خروج ناگهانی نیروهای مسلح امریکایی از سوریه، به بشار اسد، رئیس جمهور این کشور در "پایان بخشیدن به روند تصرف اراضی سوریه " کمک نموده و "بقای سیاسی" وی را تضمین خواهد نمود.
منابع واشنگتن پست ادعا می کنند مقامات رسمی ایالات متحده برای جلوگیری از این کار قصد دارند حضور نظامی خود در شمال سوریه را حفظ کرده و حکومت محلی جدیدی را در شمال سوریه تاسیس کنند که وابسته به دولت اسد نباشد.
مقامات رسمی ایالات متحده امریکا همچنان اعلام کردند که امیدوارند از حضور دائمی نیروهای مسلح امریکا در شمال سوریه برای حمایت از "نیروهای دموکراتیک سوریه" در شمال این کشور استفاده کنند تا اسد در مذاکرات ژنو تحت نظارت سازمان ملل وادار به سازش و عقب نشینی شود.

مقامات امریکایی همچنان اشاره نموده اند که "حضور دائمی نظامیان امریکایی در سوریه برای از بین بردن آنچه از گروه تروریستی داعش باقی مانده است، ضروری می باشد".

این نشریه همچنان نوشته است — «علاوه بر گسترش حضور شان در سوریه، دولت (امریکا) همچنان در تلاش ایجاد همکاری های جدید با روسیه می باشد.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала