جاسوسی گیاهان

© Photo / CoolcaesarГлавный офис DARPA в г. Арлингтон (штат Вирджиния)
Главный офис DARPA в г. Арлингтон (штат Вирджиния) - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این پروژه می‌تواند راهگشای ایجاد جریان‌های جدید اطلاعاتی و کاهش خطرات انسانی و هزینه‌های به‌کارگیری حسگرهای قدیمی باشد.

پروژه های پیشرفته تحقیقاتی وزارت دفاع ایالات متحده (DARPA) برنامه ای برای استفاده از ژنیتنی های اصلاح شده گیاهان "به عنوان نسل بعدی جاسوسی" را می سازند.

 این پروژه Advanced Plant Technologies نام دارد و  در تلاش است از قابلیت‌های فیزیولوژیکی گیاهان برای تشخیص و شناسایی مواد کیمیایی، بیولوژیکی، رادیو اکتیو و سیگنال‌های الکترومقناطیس بهره برداری نماید. 

جاسوسان توالتی آمریکایی - اسپوتنیک افغانستان
18هزار جاسوس امریکا در عراق و افغانستان

طبق گزارش ها، هدف اصلی این پروژه تغییر ژنتیکی انواعی از گیاهان است تا در زمان حضور محرک‌های معین، بتوانند واکنش خاصی را نشان دهند. سپس با استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری موجود، عملکرد گیاهان از راه‌ دور تحت نظر گرفته می‌شود و از آن‌ها به عنوان حسگرهای ارگانیک استفاده می‌شود.
باید گفت که گیاهان نسبت به محیط اطراف خود بسیار حساس هستند و در مقابل محرک‌هایی مانند نور و دما و در مواردی نسبت به مواد شکیمیایی، آفات و پاتوژن‌ها به سرعت واکنش نشان می‌دهند.
فناوری‌های نوظهور مولکولی و مدلسازی امکان برنامه‌ریزی برای این قابلیت تشخیص و واکنش نسبت به بسیاری از محرک‌ها را فراهم کرده است.
سازمان DARPA  در واقع بازوی تحقیقاتی دولت امریکا محسوب می شود و به‌طور خاص به منظور توسعه نوآوری‌ها راه‌اندازی شده و به دنبال ایجاد تحولات بنیادین در دنیای فناوری است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала