کرزی: امریکا مسئول جنگ طولانی و تقویت داعش در افغانستان است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر کرزی: امریکا مسئول جنگ طولانی و تقویت داعش در افغانستان است
کرزی: امریکا مسئول جنگ طولانی و تقویت داعش در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین افغانستان در گفتگو با یک رسانه آلمانی از سیاست‌های جنگ‌طلبانه امریکا در افغانستان انتقاد نموده، ایالات متحده را مسئول جنگ طولانی و تقویت داعش در افغانستان خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین افغانستان در گفتگو با نشریه بیلد آلمان از سیاست‌های امریکا در افغانستان شدیداً انتقاد نمود.

وی امریکا مسئول جنگ طولانی و همچنین قدرت گرفتن داعش در افغانستان عنوان نموده، تاکید کرد که تقویت حضور نظامی امریکا در افغانستان که برای آن برنامه ریزی شده است هیچ راه حلی نیست.

کرزی واشنگتن را متهم می کند که هیچ طرح واقعی برای ساختن افغانستان و ایجاد یک دولت کارآمد در کشور ندارد. علاقه اصلی امریکا در افغانستان رقابت جهانی برای برتری در منطقه است. امریکاییها به قدرت های اتمی یعنی چین، روسیه، هند و پاکستان و همچنین ایران که هر کدام نقشی را در منطقه ایفا می کنند می نگرند.

کرزی همچنین تاکید کرد که افغانستان به صحنه مقابله قدرت های خارجی تبدیل شده است. بزرگترین مانع برای روند صلح داخلی در افغانستان امریکا و پاکستان هستند.

رئیس جمهور پیشین افغانستان همچنین تاکید کرد که جنگ امریکا در کشور خشم ایجاد کرده و غیر سازنده است. برای موفقیت در جنگ علیه تروریسم، امریکا باید به دنبال همکاری با قدرتهای جهانی از جمله چین، روسیه و ایران باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала