افغان‌ها بر اساس عقاید شان با داعش جنگیدند

© Photo / دفتر محقققدردانی محمد محقق از انگلا مرکل
قدردانی محمد محقق از انگلا مرکل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد محقق اعلام کرد که حکومت وحدت ملی دولت بشاراسد را به رسمیت می‌شناسد، کسی افغان‌ها را به سوریه اعزام نکرده بلکه آنها بر اساس عقاید خود در برابر داعش در سوریه جنگیدند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی دولت افغانستان در نشست "محبان اهل‌بیت (ع) و مسئله تکفیری‌ها" در تهران شکست داعش را به جهان اسلام و محور مقاومت تبریک گفته و از رزمندگانی که از سراسر دنیا با این گروه تکفیری مبارزه کردند تشکر کرد.
این اظهارات وی واکنش رسانه‌های افغانستان را به همراه داشته اما محقق، تاکید کرد که اظهارات وی در نشست تهران حرف دل مردم افغانستان بوده زیرا داعش هزاران غیرنظامی افغان را در شرق، شمال و غرب افغانستان به شهادت رساندند.
محقق اظهار داشت که داعش یک پدیده شوم بین‌المللی است بنا بر این در نشست تهران از نابودی خلافت خود خوانده این گروه تروریستی در عراق و سوریه ابراز خرسندی کرده و از کسانی که در مبارزه با این گروه تکفیری نقش داشتند تشکر کرده است.
وی تاکید کرد: امروز باید تمام جهان دست به دست هم داده و شر داعش را از افغانستان دفع کرده و قضیه یمن را حل کنند تا اینکه جهان اسلام روی آرامش را ببیند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала