جفای بزرگ در حق شهروندان افغانستان

© AP Photo / Sergey PonomarevБеженцы из Сирии прибывают на греческий остров Лесбос
Беженцы из Сирии прибывают на греческий остров Лесбос - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خشونت پوليس يونان و بازگشت دادن پناهجويان افغان به ترکیه

احمد اکلیل خلیل مسوول کمیسیون پناهندگی‎ ‎افغانهاي سويدن‎ طی یک سفر از نقطه صفر مرزی ميان تركيه و يونان برای تهيه كردن يك گزارش دقيق در مورد خشونت پوليس يونان و بازگشت دادن پناهجويان (بخصوص مليت افغان) دوباره به ترکيه گزارش تهیه نموده است.
آقای اکلیل تماس های كه با پناهجويان داشته است، حاكى از اين بوده كه افغانها حق ثبت درخواست پناهندگى را در يونان ندارند و دوباره به تركيه فرستاده ميشوند.
او به آژانس خبری اسپوتنیک از سفرش حکایت نموده گفت: «با آمدنم در اينجا به اين نتيجه رسيدم كه واقعاً پوليس يونان افغانها را دوباره به تركيه ميفرستند و اين كار ايشان در مغايرت بر تمامی كنوانسيون های جهانی پناهندگى است.»
این مسوول کمیسیون پناهندگی‎ ‎افغانهای سويدن قرار است يك راپور مفصل در اين مورد تهيه كرده و به مقامات تصميم گيرنده در پارلمان اروپا بفرستد.
او می گوید که در مورد زندگی مهاجرین در مرزهای ترکیه و یونان هميشه فقط از دور گزارش داده شده است، ولی اينبار بايد اين موضوع با جديت بررسی شود و سفارت افغانستان در شهر سوفيای بلغاريا بايد در اين مورد با يونان از راه های ديپلوماتيك وارد مذاكره شود.

نرس فنلندی چگونه مهاجرین را شکنجه میکرد - اسپوتنیک افغانستان
نرس فنلندی چگونه مهاجرین را شکنجه میکرد

به نظر وی: « اين يك جفای بزرگ در حق افغانها است».
باید گفت که آمد آمد پناهجويان از تركيه به يونان هنوز هم به شدت ادامه دارد. در كنار راه آبى و رسيدن به جزاير يونان، پناهجويان بعد از ساعت ها پياده روی از راه خشكه خود را به خاك يونان ميرسانند.
آقای اکلیل می گوید که ظلم مرزبانان يونانى بايد توقف يابد. به اين پناهجويان بايد حق ثبت و درج تقاضای پناهندگى داده شود. بر اساس كنوانسيون های پناهندگى به هر پناهجويكه خود را به يكى از مرز های اتحاديه اروپا ميرسانند، حق پناهندگى داده شود.
طبق گفته های این مسول پناهجویان، پوليس يونان مدت هاست پناهجويانی را كه با هزار مشكل خود را به اين كشور ميرسانند، نخست در بند انداخته و مجدداً به جبر به تركيه ميفرستند.
او می گوید: «اين عادلانه نيست». پوليس يونان بدون اينكه كسی بفهمد، پناهجويان را دوباره به خاك تركيه مسترد ميكند. و از ثبت تقاضای پناهندگى شان شانه خالی ميكند.

تفاهم نامه ی اتحاديه اروپا و تركيه باعث شده است تا پناهجويان بدون اينكه به درخواست های پناهندگى شان رسيدگى شود، دوباره به تركيه باز گردانده ميشوند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала