کمک 17.7 میلیون دالری جاپان به افغانستان

© AFP 2023 / Mandel NGANکمک 17.7 میلیون دالری جاپان به افغانستان
کمک 17.7 میلیون دالری جاپان به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر جاپان در یک برنامه‌ی رسمی در سفارت آن کشور در کابل، با حضور مقام‌های افغان و سفیر تاجیکستان اعلام کرد که برای توسعه‌ی زندگی در مرز مشترک افغانستان-تاجیکستان، 9.1 میلیون دالر و برای محو فلج کودکان و جلوگیری از شیوع دیگر امراض در افغانستان، 8.6 میلیون دالر کمک می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، کمک‌های جاپان برای توسعه‌ی مناطق مرزی افغانستان با تاجیکستان، از طریق برنامه‌ی لیتاکای وزارت احیا و انکشاف دهات به مصرف می‌رسد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، قرار است 9.1 میلیون دالر کمک جدید جاپان در مرحله‌ی دوم این برنامه، به توسعه‌ی مناطق مرزی افغانستان و تاجیکستان، زندگی 1.8 میلیون روستایی دیگر را که در مناطق مرزی دو کشور رونق ببخشد و آنان را خودکفا سازد.

توافق‌نامه‌های اهدای این کمک، در سفارت جاپان در کابل امروز (دوشنبه) میان میتسوجی سوزوکا، سفیر جاپان، تاکاشی و اتانابی نماینده ارشد اداره همکاری‌های جاپان، بانو ادل خدر، نماینده‌ی اداره یونیسف و جوسیلن میسن، رییس عمومی پروگرام انکشافی ملل متحد در افغانستان در حضور فیروز‌الدین فیروز، وزیر صحت عامه، مختار غفارزوی نماینده‌ی وزارت احیا و انکشاف دهات و شرف‌الدین امام، سفیر تاجیکستان امضا شد.

تحکیم ثبات، رشد سطح اقتصادی، خودکفایی و تشویق جوامع دو طرف مرز در رابطه به همکاری‌های همه‌جانبه از اهداف دیگر این برنامه است. مرحله دوم پروژه‌ی لیتاکا طبق طرزالعمل برنامه‌ی ملی میثاق شهروندی فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

از جمع این کمک 17.7 میلیون دالری جاپان که 9.1 میلیون آن در مناطق مرزی افغانستان و تاجیکستان به مصرف می‌رسد، 8.6 میلیون دیگر آن، به منظور خرید واکسین پیش‌گیری از وقوع فلج برای 10.3 میلیون کودک به مصرف خواهد رسید. هم‌چنان این کمک، 2.5 میلیون بانو را در سن بارداری، خدمات مصونیت ارایه خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала