ابوبکر البغدادی کجاست؟

© AP Photo / Militant videoLeader of the Islamic State group Abu Bakr al-Baghdadi
Leader of the Islamic State group Abu Bakr al-Baghdadi - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات نظامی عراق می‌گویند سرکرده گروه تروریستی در دست نیروهای آمریکایی است.

به گزارش اسپوتنیک، جبار المعموری، از فرماندهان الحشد الشعبی عراق طی کنفرانس خبری گفت که ابوبکر البغدادی سرکرده جنایت کار داعش در دست نیروهای آمریکایی است.
وی افزود: نیروهای آمریکایی هرگز وی را نخواهند کشت مگر اینکه مجبور به این کار شوند که در این صورت، این کار بر اساس سناریوی هالیوودی صورت خواهد گرفت.
المعموی گفت: «دنیا در این مسئله اتفاق نظر دارد که سرویس اطلاعاتی آمریکا نقش مهمی در ایجاد همه گروه‌های تروریستی‌ای که طی دهه‌های گذشته ظهور پیدا و اسلام را تخریب کردند، داشته‌ است و متأسفانه برخی از کشورهای عربی اقدام به حمایت مالی از این گروه‌های تروریستی کرده‌اند».
این فرمانده الحشد الشعبی افزود: «داعش این امکان را برای آمریکا فراهم کرد که به بهانه مقابله با تروریسم به عراق برگردد و در سر داشت تا بهانه‌های زیادی را ایجاد کند، ولی بعد از فتوای مرجعیت عراق در تشکیل الشحد الشعبی که موازنه نبرد را بر هم زد، شکست خورد.
پیشتر نیروهای هوایی روسیه اعلام کرده بود که البغدادی در حمله بمب‌افکن‌های این کشور به مواضع داعشدر استان دیرالزور سوریه کشته شده‌است، ولی خبرگزاری اعماق، فایل صوتی‌ای اخیرا از وی منتشر کرد که در آن از عناصر تحت امر این گروه تروریستی می‌خواست در برابر حملات علیه خود مقاومت کرده و دست به اقدامات تروریستی در اقصی نقاط جهان بزنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала