تاکید جنرال نیکلسون بر اهمیت برگزاری انتخابات در افغانستان

© AP Photo / Rahmat Gulتاکید جنرال نیکلسون بر اهمیت برگزاری انتخابات در افغانستان
تاکید جنرال نیکلسون بر اهمیت برگزاری انتخابات در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنرال جان نیکلسون، فرمانده عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان با بیان اینکه با حاکمیت بیشتر حکومت افغانستان بالای مناطق مختلف، مشارکت مردم در انتخابات آینده بیشتر خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری آوا، جنرال جان نیکلسون، فرمانده عمومی نیروهای خارجی در افغانستان که اخیراً از طریق ویدیو کنفرانس با خبرنگاران در پنتاگون صحبت می‌کرد، مشارکت مردم در انتخابات را برای افغانستان حیاتی توصیف کرد.

جنرال نیکلسون گفت: "کنترول بالای هشتاد در صد جمعیت در دو سال آینده برای انتخابات پیشرو خیلی‌ها مهم است. هزاران مرکز رأی دهی، بین هفت تا هشت هزار مرکز در سرتاسر کشور فعال خواهند بود. بناً ما به افزایش کنترول بالای جمعیت ادامه خواهیم داد. به این معنی که رأی دهی در یک فضای مصئون برگزار می‌شود که ما را به سوی یک انتخابات با اعتبار سوق خواهد داد. رأی دهی نظارت خواهد شد زیرا مناطق مختلف از سوی حکومت مصئون نگهداشته می‌شوند. این ما را به سوی اعتماد بیشتر می‌کشاند." 

قوماندان عمومی نیروهای بین المللی اطمینان داد که برای برگزاری انتخابات، هر گونه همکاری با نیرو های امنیتی افغان خواهند داشت تا هیچ چالش امنیتی انتخابات را تهدید نکند.
مقام‌های حکومت افغانستان نیز به این باورند که انتخابات حق مردم افغانستان است و باید در زمان معین برگزار شود. 
عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی دیروز (دوشنبه) در نشست شورای وزیران در کابل گفت بهترین گزینه برای حل مشکلات افغانستان، برگزاری انتخابات است. 
رئیس اجرائیه کشور گفت: "راه حل برای تعیین سرنوشت، انتخابات است. راه حل‌های جانبی که گاهی مطرح می‌شوند، مثل حکومت مؤقت، مثل لویه جرگه عنعنوی، من فکر نمی‌کنم که این‌ها بتوانند مشکل ما را حل کنند." 
قرار است در دو سال آینده دو انتخابات درکشور برگزار خواهند شد: انتظار می‌رود انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‌ها در ماه سرطان سال آینده، و سپس در سال 1398 انتخابات ریاست جمهوری و شورای‌های ولایتی، برگزار شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала