تلاش داعش برای نفوذ به ولایات مرکزی افغانستان

© AP Photo / Seivan Selimیک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد
یک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شماری از اعضای شورای ولایتی لوگر می گویند که داعشیان می کوشند تا از ولایت ننگرهار، خودشان را به ولسوالی «ازره» لوگر برسانند و سپس به ولایت های مرکزی نفوذ کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ولسوالی ارزه یکی از ولسوالی های ناامن در جنوب شرق ولایت لوگر است. ارزه با ولسوالی های شیرزاد و حصارک ولایت ننگرهار هم مرز است؛ ولسوالی هایی که به گفتۀ اعضای شورای ولایتی لوگر، در این اواخر شاهد پیشروی های گروه داعش در جنگ با طالبان بوده اند.
عبدالولی وکیل، عضو شورای ولایتی لوگر در این باره گفته است: «ولسوالی ازره و چهار اطراف آن که حمله های هوایی می شوند، و به گونه گروهی طالبان هدف قرار می گیرند و داعش در بخش های خوگیانی می رسند.»
اما، حکومت می گوید که نخواهند گذاشت تا داعشیان فعالیت های شان را از ننگرهار به ولایت لوگر گسترش دهند.
ولسوالی ازره از ولسوالی های راهبردی میان ننگرهار لوگر و حتا کابل به شمار می رود که در پانزده سال پسین، بیشتر گواۀ فعالیت های طالبان بوده است.
یک نظامی پیشین در بارۀ اهمیت راهبردی این منطقه می گوید: «اگر به این توجه نشود، من برای شما اطمینان می دهم که در زمستان به سوی لوگر و راه کابل حرکت خواهند کرد.»
شمای از نماینده گان در شورای ملی هشدار می دهند که با افزایش نا امنی ها در ولایت لوگر تهدید حتا بر پایتخت نیز گسترش خواهند یافت.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала