مسلمیار خواستار مجازات محقق شد

© Photo / Meshrano Jirgaمسلمیار خواستار مجازات محقق شد
مسلمیار خواستار مجازات محقق شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فضل الهادی مسلمیار، رئیس مجلس سنای کشور سخنان اخیر محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائیه، را محکوم نموده، خواستار مجازات وی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رصد، فضل الهادی مسلمیار، رئیس مشرانو جرگه در نشست علنی مجلس سنای کشور ضمن محکوم‌نمودن اظهارات اخیر محمد محقق، در اجلاس جهانی محبان اهل بیت در ایران و قدردانی وی از لوای فاطمیون، خواستار مجازات معاون دوم ریاست اجرائیه شده است.

همچمنان برخی از اعضای مجلس سنای کشور گفته اند که آقای محقق با تبریکی پیروزی ایران بر داعش، به استفاده از مهاجرین افغان در جنگ سوریه و عراق مشروعیت داده است.

آقای محقق این اظهارات جنجال برانگیزش را چند روز پیش در برنامه "محبان اهل بیت" در تهران بیان کرده بود.

او در بخشی از سخنرانی خود گفته بود: "لازم می‌دانم از همه رزمندگان که در این نبردها تشریک مساعی کردند، چه از رزمندگان عراق و سوریه، ارتش عراق و سوریه، حشد شعبی عراق و همچنین رزمندگان ایران، افغانستان، پاکستان و جای جای دنیا که در این نبردها شرکت کرده‌اند و در حقیقت نبردی که اسلام علیه کفر و دسایس استکبار جهانی بود، پیروز شدند، صمیمانه تشکر کنم."

گفته می‌شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با پرداخت معاش و همچنان اسناد اقامت در این کشور از پناهجویان افغان در جنگ‌های سوریه و عراق، استفاده می‌کند.

این در حالیست که طبق گزارش‌های پراکنده تا حال در جنگ‌های ایران علیه داعش در کشورهای سوریه و عراق، ده‌ها افغان جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала