طیاره روسیه تعقیب پیشگیرانه خطرناک طیاره نیروی هوایی امریکا انجام داده است

© AFP 2023طیاره روسیه تعقیب پیشگیرانه ناامن طیاره نیروی هوایی امریکا انجام داده است
طیاره روسیه تعقیب پیشگیرانه ناامن طیاره نیروی هوایی امریکا انجام داده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده پنتاگون در روز دوشنبه به تلویزیون CNN اعلام داشت که طیاره شکاری سو-30 روسیه تعقیب پیشگیرانه «ناامن» طیاره Р-8А/P-8 Poseidon را در روز شنبه بالای بحیره سیاه انجام داده است.

دگرمن میشیل بالدانزا (Michelle Baldanza) نماینده پنتاگون به CNN خبر داد:«طیاره امریکایی در ساحه هوایی بین المللی کار میکرد و هیچ چیزی که چنین برخورد روسیه را تحریک کند، انجام نه داده بود».
عمل طیاره روسی ناامن شناخته شده، به خاطر که سو-30 مستقیماً پیشروی P-8 از راست به چپ پرواز نموده که در نتیجه آن طیاره اخیرالذکر مانور شدید انجام داده بود که به «میلان 15 درجه و جریان شدید توربولینتی منجر شده». بالدانزا همچنان افزود که طیاره روسی تعقیب پیشگیرانه را فقط در فاصله 2،15 متری از طیاره امریکایی انجام داده است. دگرمن گفت که هنگام حادثه دستگاه رادیویی P-8 خاموش بود.
نماینده رسمی نیروی هوایی امریکا به CNN خبر داد که تعقیب پیشگیرانه 24 دقیقه جریان داشت. 
بالدانزا خاطرنشان ساخت:«عمل ناامن میتواند زیان و صدمات جدی را به همه عمله موجود در حادثه هوایی برساند».
از لحظه اخرین خبر راجع به فعالیت متقابل ناامن بین طیارات روسیه و امریکا چند ماه گذشته است. اخرین حادثه در ماه جون زمان رخ داده بود، وقتیکه طیاره شکاری سو-27 روسیه در فاصله نیم متری از طیاره اکتشافی RC-135 نیروی هوایی امریکا بالای بحیره بالتیک پرواز نموده بود.
قبل از این حادثه چند برخورد مشابه بر فراز بحیره سیاه — در منطقه رخ داده بود، جای که روسیه، امریکا و ناتو در نزدیکی مستقیم باهمدیگر، به ویژه به ارتباط اینکه روسیه حضور نظامی خود را در منطقه بعد از پیوستن کریمیا با روسیه در سال 2014 فعالتر ساخته، فعالیت میکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала